DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Ferhan Gündüz Öğretim Görevlisi Çağla Duran Yurdacan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ergenlik döneminin özellikleri açıklar 2) Ergenleri anlayabilmede etkili olan kuramları yorumlar 3) Ergenlik döneminde yaşanan sorunlara örnek verir 4) Sosyal yönden dezavantajlı ergenlerin sorunlarının çözümüne yönelik öneriler sunar 5) Ergenlerin ailelerine yönelik çalışmalar planlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Ders kapsamında, ergenlik döneminde psikososyal gelişim, ergenlerde fiziksel gelişim, adölesan sağlığı, ergenlerde davranışsal sorunlar, aile ve ergenler, okul ve arkadaşlık ilişkileri, ergen cinselliği-ergenlerde cinsel bilgi ihtiyacı, ergen gebelikleri ergenlerde beslenme, obezite ve yeme bozuklukları, ergenlerde madde bağımlılığı konularında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ergenlik döneminin tanımı, önemi ve sınıflandırılması | 2. Hafta | Ergenlik döneminin genel özellikleri | 3. Hafta | Ergenlik döneminde bedensel değişiklikler | 4. Hafta | Ergenlik döneminde kişilik gelişimi | 5. Hafta | Ergenlik döneminde bilişsel gelişim | 6. Hafta | Ergenlik döneminde ahlak gelişimi | 7. Hafta | Ergenlik döneminde cinsel kimliğin kazanılması | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Ergenlik döneminde ailenin ve arkadaş gruplarının etkisi | 10. Hafta | Engelli ergenler | 11. Hafta | Ergenlik döneminde cinsellik ve cinsel uyum | 12. Hafta | Korunmaya muhtaç ve suça sürüklenen ergenler | 13. Hafta | Çalışan ergenler | 14. Hafta | Sosyal yönden dezavantajlı ergenlerin sorunlarının çözümüne yönelik çalışmaların raporlaştırılması | 15. Hafta | FİNAL |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitabı: Kim Gale Dolgin, (2015). Ergenlik Psikolojisi, Gelişim, İlişkiler ve Kültür Kaknüs Yayınları - Ders Kitapları Yardımcı Ders Kitapları: Aydın Çivilidağ (2013), Gelişim Süreci Odağında Ergenlik Psikolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 25 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |