DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve cinsiyet kimliği gibi temel kavramları tanır. 2) Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkı kavrar. 3) Toplumsal cinsiyetin sosyalizasyon sürecindeki yeri ve öneminin farkına varır. 4) Ülkemizde var olan toplumsal cinsiyet anlayışını çağdaş gelişmeler ışığında değerlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste erken çocukluk döneminde cinsel eğitimin tanımı, önem kapsamı; sık karşılaşılan sorunlar, öğretmen ve ailelere öneriler; toplumsal cinsiyette temel kavramlar ve toplumsal cinsiyet kuramları; Cinsiyet rolü gelişimi ve bu gelişimi etkileyen etmenler; Aile ve toplumsal cinsiyet; Medya ve toplumsal cinsiyet; Çocuk yazını ve toplumsal cinsiyet; Oyun-oyuncak ve toplumsal cinsiyet; Okul öncesi kurumları, öğretmen ve toplumsal cinsiyet; Farklı ülkelerde toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik uygulanan programlar; Toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik öneriler ve etkinliklerin işlenmesi amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve Giriş Etkinliği | 2. Hafta | Temel Kavramlar ve Tanımlar | 3. Hafta | Eğitim ve Toplumsal Cinsiyete Kuramsal Yaklaşımlar -I- | 4. Hafta | Eğitim ve Toplumsal Cinsiyete Kuramsal Yaklaşımlar -II- | 5. Hafta | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Toplumsal Dayanakları | 6. Hafta | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Eğitim Yoluyla Güçlenme | 7. Hafta | Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Rehberlik ve Psikolojik Danışma | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Rehberlik ve Öğretmenin Rolü | 10. Hafta | Örgün Eğitim Sisteminin Toplumsal Cinsiyet Profili | 11. Hafta | Karma Eğitim, Feminist Pedagoji | 12. Hafta | Türkiye'de Kadınların Eğitim Tarihi ve Kızların Eğitime Erişim Engelleri | 13. Hafta | Yetişkin Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadın Sorunu | 14. Hafta | Genel Değerlendirme | 15. Hafta | FİNAL | 16. Hafta | | 17. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitabı: Yazar: Kolektif (2016). Erken Çocuklukta Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet Yayınevi: Eğiten Kitap Yardımcı Ders Kitapları: Ed. Sevcan Yağar Güder (2016), Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Eğiten Kitap Yayınevi Esen, Y. (2015) Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Eğitim. Kemal Matbaacılık, Bolu. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Makale Sunuşu | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |