Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE DANIŞMANLIĞI CGP253 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Aile terapisinin temel kavramlarını bilir.
2) Aile terapisinin işlevini ve sürecini açıklar
3) Aile terapisi alanındaki başlıca yaklaşımların kavramlarını, temel felsefelerini ve işleyişlerini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders kapsamında özel eğitimde, aile ve aile danışmanlığı kavramı, aile danışmanının özellikleri ve temel becerileri, aile danışmanlığı süreci ve ilkeleri, aile danışmanlığı kuramları ve aile danışmanlığı kuramlarının uygulaması konusunda bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin tanıtılması
2. Hafta Aile, Türk aile yapısı, Aile Eğitimi, Engelli Çocukların Aileleri, Ailenin Eğitim ve Özel Eğitimdeki Rolü
3. Hafta Ailenin Engele Uyum Süreci
4. Hafta Aile Okul Çocuk Çevre Toplum İlişkisi
5. Hafta Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimi
6. Hafta Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimi
7. Hafta Aile Eğitiminin Amaçları
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Ailelere sunulan hizmetler, Aile Katılımı, Temel kavramlar, Katılım Türleri, Okulda katılım
10. Hafta Aile Eğitimi Yaklaşımları, Anne-baba olarak anne babalar, Gönüllüler olarak anne babalar, Öğretici olarak anne babalar
11. Hafta Aile Eğitimi Programları, Ev Merkezli Programlar, Okul Merkezli Programlar, Ev/Okul Merkezli Programlar
12. Hafta Uygulamalı davranış analizine dayalı aile eğitimi oturum süreçlerini planlama, uygulama, kaydetme
13. Hafta Uygulamalı davranış analizine dayalı aile eğitimi oturum süreçlerini planlama, uygulama, kaydetme
14. Hafta Çocuklarda davranış değiştirme ve beceri öğretimi uygulamalarına yönelik aile eğitimi programlarının geliştirilmesi
15. Hafta FİNAL
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCavkaytar, A. Özel Eğitimde Aile Eğitimi.Vize Yayıncılık; Ankara.
Tepeli, K., Durualp, E. (2018). Aile ve Yaşam Döngüsü. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.
Aksoy, B. (2018). Aile Eğitimi ve Katılımı. Hedef CS; Ankara.
Baltaş, Z. 1999. Ana-baba okulu. Temel ihtiyaçların kazanılmasında ailenin rolü. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Baltaş, Z. 1999. Ana-baba okulu. Temel ihtiyaçların kazanılmasında ailenin rolü. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Çağdaş, A. 2002. Anne-baba-çocuk iletişimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Vaka Çalışması Sunumu12020
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12     
P13