Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Aile terapisinin temel kavramlarını bilir. 2) Aile terapisinin işlevini ve sürecini açıklar 3) Aile terapisi alanındaki başlıca yaklaşımların kavramlarını, temel felsefelerini ve işleyişlerini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında özel eğitimde, aile ve aile danışmanlığı kavramı, aile danışmanının özellikleri ve temel becerileri, aile danışmanlığı süreci ve ilkeleri, aile danışmanlığı kuramları ve aile danışmanlığı kuramlarının uygulaması konusunda bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriğinin tanıtılması
2. Hafta
Aile, Türk aile yapısı, Aile Eğitimi, Engelli Çocukların Aileleri, Ailenin Eğitim ve Özel Eğitimdeki Rolü
3. Hafta
Ailenin Engele Uyum Süreci
4. Hafta
Aile Okul Çocuk Çevre Toplum İlişkisi
5. Hafta
Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimi
6. Hafta
Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimi
7. Hafta
Aile Eğitiminin Amaçları
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Ailelere sunulan hizmetler, Aile Katılımı, Temel kavramlar, Katılım Türleri, Okulda katılım
10. Hafta
Aile Eğitimi Yaklaşımları, Anne-baba olarak anne babalar, Gönüllüler olarak anne babalar, Öğretici olarak anne babalar
11. Hafta
Aile Eğitimi Programları, Ev Merkezli Programlar, Okul Merkezli Programlar, Ev/Okul Merkezli Programlar
12. Hafta
Uygulamalı davranış analizine dayalı aile eğitimi oturum süreçlerini planlama, uygulama, kaydetme
13. Hafta
Uygulamalı davranış analizine dayalı aile eğitimi oturum süreçlerini planlama, uygulama, kaydetme
14. Hafta
Çocuklarda davranış değiştirme ve beceri öğretimi uygulamalarına yönelik aile eğitimi programlarının geliştirilmesi
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cavkaytar, A. Özel Eğitimde Aile Eğitimi.Vize Yayıncılık; Ankara. Tepeli, K., Durualp, E. (2018). Aile ve Yaşam Döngüsü. Hedef CS Yayıncılık; Ankara. Aksoy, B. (2018). Aile Eğitimi ve Katılımı. Hedef CS; Ankara. Baltaş, Z. 1999. Ana-baba okulu. Temel ihtiyaçların kazanılmasında ailenin rolü. Remzi Kitabevi, İstanbul. Baltaş, Z. 1999. Ana-baba okulu. Temel ihtiyaçların kazanılmasında ailenin rolü. Remzi Kitabevi, İstanbul. Çağdaş, A. 2002. Anne-baba-çocuk iletişimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Vaka Çalışması Sunumu
1
20
20
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ