Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim programının tanımını,türlerini, boyutlarını ve özelliklerini açıklar. 2) Program geliştirme sürecini ve program değerlendirmenin önemini açıklar. 3) Gelişimsel Destek Programlarının tanımını,kapsamını, amaçlarını,yararlarını ve türlerini bilir 4) Hastane merkezli gelişimsel destek programlarının tanımını, amaçlarını ve önemini açıklar. 5) Ev ve Kurum merkezli gelişimsel destek programlarının amacını,özelliklerini ve kapsamını karşılaştırır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında okul öncesi eğitimi programında yer alan kazanım ve göstergeler doğrultusunda günlük eğitim akışı, aylık plan ve etkinlik planlarının hazırlanması ve uygulanması konusunda yeterlilik kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ayrıca ev temelli, kurum temelli ve hastane temelli gelişimsel destek programları planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliliklerinin kazandırılması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitimin Temel Kavramları
2. Hafta
Program Geliştirmede Tasarım ve Modeller
3. Hafta
Program Tasarısı Hazırlama
4. Hafta
Öğrenme Stilleri ve Modelleri
5. Hafta
Eğitim Programlarında Çocuğun Gelişiminin Değerlendirilmesi
6. Hafta
Çocukta Gelişim ve Öğrenme
7. Hafta
Okul Dışı Programlar
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Kurum Merkezli Programlar, Ev Merkezli Programlar
10. Hafta
Bireysel Destek Planları
11. Hafta
Bilişsel Gelişim Alanı Destek Programları
12. Hafta
Dil Gelişim Alanı Destek Programları
13. Hafta
Motor Gelişim Alanı Destek Programları
14. Hafta
Sosyal Duygusal Gelişim Alanı Destek Programları
15. Hafta
FİNAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı Program Kitabı(2013). MEB Okul Öncesi EğiTim Programı Etkinlik Kitabı (2013). Aktan Acar, E. (2019). Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği. Nobel Akademik Yayıncılık; Ankara. Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık; Ankara. Temel, F., Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
20
20
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ