DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Çağla Duran Yurdacan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini (bilişsel, dil) açıklar. 2) Okul öncesi dönem çocuklarının değerlendirilmesinin önemini ve gerekliliğini fark eder. 3) Okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir. 4) Gerekli durumlarda okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarını kullanarak değerlendirir. 5) Değerlendirme sonuçlarını raporlaştırır. 6) Hazırlanan değerlendirme raporuna göre okul öncesi dönem çocuklarına uygun bir plan hazırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, okul öncesi dönem çocuğunu bütünsel gelişimi ile tanımaya çalışarak, gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarının belirlenmesini sağlamak, çocuğu tanıma ve değerlendirmede kullanılan araçların kullanımları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Yanı sıra ders kapsamında çocuk gelişimi meslek elemanlarının kullanabileceği çocuğu tanıma ve değerlendirme araçlarının analizi ve yorumlanması hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler | 2. Hafta | Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme | 3. Hafta | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar | 4. Hafta | Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları,Kontrol listeleri,Süre Kayıtları | 5. Hafta | Gözlemsel Teknikler: Zaman örneklemi,Olay Örneklemi,Oran Skalaları | 6. Hafta | Görüşme tekniği | 7. Hafta | Çocuklara yönelik anket tekniği - Arzu listeleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Vaka analizi | 10. Hafta | Oyun temelli değerlendirme | 11. Hafta | Program temelli değerlendirme | 12. Hafta | Portfolyo | 13. Hafta | Dökümantasyon ve Standart testler | 14. Hafta | Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü | 15. Hafta | Final Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kesicioğlu, OS., Hacıibrahimoğlu, B. (2018. Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme. Eğitenkitap Yayınları; Ankara. Önder, A.(2014). Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri. Pegem Akademi Yayıncılık; Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |