Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOÇUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ CGP215 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Çağla Duran Yurdacan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini (bilişsel, dil) açıklar.
2) Okul öncesi dönem çocuklarının değerlendirilmesinin önemini ve gerekliliğini fark eder.
3) Okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir.
4) Gerekli durumlarda okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarını kullanarak değerlendirir.
5) Değerlendirme sonuçlarını raporlaştırır.
6) Hazırlanan değerlendirme raporuna göre okul öncesi dönem çocuklarına uygun bir plan hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, okul öncesi dönem çocuğunu bütünsel gelişimi ile tanımaya çalışarak, gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarının belirlenmesini sağlamak, çocuğu tanıma ve değerlendirmede kullanılan araçların kullanımları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Yanı sıra ders kapsamında çocuk gelişimi meslek elemanlarının kullanabileceği çocuğu tanıma ve değerlendirme araçlarının analizi ve yorumlanması hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
2. Hafta Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme
3. Hafta Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar
4. Hafta Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları,Kontrol listeleri,Süre Kayıtları
5. Hafta Gözlemsel Teknikler: Zaman örneklemi,Olay Örneklemi,Oran Skalaları
6. Hafta Görüşme tekniği
7. Hafta Çocuklara yönelik anket tekniği - Arzu listeleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Vaka analizi
10. Hafta Oyun temelli değerlendirme
11. Hafta Program temelli değerlendirme
12. Hafta Portfolyo
13. Hafta Dökümantasyon ve Standart testler
14. Hafta Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKesicioğlu, OS., Hacıibrahimoğlu, B. (2018. Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme. Eğitenkitap Yayınları; Ankara.
Önder, A.(2014). Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri. Pegem Akademi Yayıncılık; Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X          
P3    X   X   X   X  
P4           
P5  X          
P6    X   X   X   X  
P7           
P8            X
P9           
P10           
P11           
P12           
P13