Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar 2) Çocuk edebiyatı türlerini tanır 3) Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkısını açıklar 4) Çocuk kitaplarının biçim ve içerik özelliklerini karşılaştırır 5) Yaş ve gelişim özelliğine göre kitap tercihi yapar 6) Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi,tanımı, türleri (resimli öykü kitapları,masal, şiir, hikaye,dijital kitap,çizgi roman, fen kitabı )hakkında bilgi edinilmesi, çocuk edebiyatının biçim ve içerik özelliklerini tanınması sağlanarak, çocukların yaş ve gelişim özelliklere yönelik olarak kitap seçilmesi ve kitap tasarlanması konularında bilgi edinilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çocuk ve Edebiyat, Türkiye?de ve Dünyada Çocukluğa Bakış
2. Hafta
Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi
3. Hafta
Çocuk ve Kitap
4. Hafta
Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri ( Dil Gelişimi, Bilişsel Gelişim, Sosyal Gelişim)
5. Hafta
Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri ( Duygusal Gelişim, Kişilik Gelişimi, Toplumsal Gelişim)
6. Hafta
Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikler
7. Hafta
Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Türleri ve Yaşa Göre Kitap Seçimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Dayanması Gereken Temel İlkeler
10. Hafta
Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Türleri
11. Hafta
Okuma Kültürü, Okuma Kültürü Edinme Sürecinde Çocuk Kitalarının İşlevi
12. Hafta
Edebi Metinleri Sunuş Teknikleri
13. Hafta
Erken Okuryazarlık ve Çocuk Edebiyatı
14. Hafta
Çocuk Edebiyatı ve Medya
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gönen, M. Çocuk Edebiyatı.(2013).Eğitenkitap Yayınları; Ankara. Şirin, M. R. (2000). Çocuk Edebiyatı, İstanbul. Akçalı, S. (2009), Çocuk ve Medya, (Ed). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ