Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK EDEBİYATI CGP210 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Beyhan Özge Yersel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar
2) Çocuk edebiyatı türlerini tanır
3) Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkısını açıklar
4) Çocuk kitaplarının biçim ve içerik özelliklerini karşılaştırır
5) Yaş ve gelişim özelliğine göre kitap tercihi yapar
6) Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders kapsamında Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi,tanımı, türleri (resimli öykü kitapları,masal, şiir, hikaye,dijital kitap,çizgi roman, fen kitabı )hakkında bilgi edinilmesi, çocuk edebiyatının biçim ve içerik özelliklerini tanınması sağlanarak, çocukların yaş ve gelişim özelliklere yönelik olarak kitap seçilmesi ve kitap tasarlanması konularında bilgi edinilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuk ve Edebiyat, Türkiye?de ve Dünyada Çocukluğa Bakış
2. Hafta Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi
3. Hafta Çocuk ve Kitap
4. Hafta Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri ( Dil Gelişimi, Bilişsel Gelişim, Sosyal Gelişim)
5. Hafta Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri ( Duygusal Gelişim, Kişilik Gelişimi, Toplumsal Gelişim)
6. Hafta Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikler
7. Hafta Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Türleri ve Yaşa Göre Kitap Seçimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Dayanması Gereken Temel İlkeler
10. Hafta Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Türleri
11. Hafta Okuma Kültürü, Okuma Kültürü Edinme Sürecinde Çocuk Kitalarının İşlevi
12. Hafta Edebi Metinleri Sunuş Teknikleri
13. Hafta Erken Okuryazarlık ve Çocuk Edebiyatı
14. Hafta Çocuk Edebiyatı ve Medya
15. Hafta FİNAL
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGönen, M. Çocuk Edebiyatı.(2013).Eğitenkitap Yayınları; Ankara.
Şirin, M. R. (2000). Çocuk Edebiyatı, İstanbul.
Akçalı, S. (2009), Çocuk ve Medya, (Ed). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2      X      
P3  X   X   X      
P4          X   X
P5           
P6    X     X    
P7           
P8           
P9           
P10           
P11        X    
P12           
P13