Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL EĞİTİM I CGP207 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Beyhan Özge Yersel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir
2) Özel gereksinimli bireylerin özelliklerini bilir

d. Özel gereksinimli bireylere ilişkin bilgi kazanmak

d. Özel gereksinimli bireylere ilişkin bilgi kazanmak


3) Bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar
4) Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetlerini tanır
5) Özel gereksinimli ailelere yönelik rehberlik çalışmalarını bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders ile Özel eğitime ilişkin temel kavramlar, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu; sınıflandırma; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler; tarama/tanılama; ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitime ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler; destekler ve yasal haklar konularında bilgi verilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, Dersin Tanıtımı, Oryantasyon
2. Hafta Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim
3. Hafta Özel Gereksinimli Çocuklar ve Aileleri
4. Hafta Erken Müdahale Uygulamalarında Aile Merkezli Uygulamalar ve Geçiş: Önemi, Özellikleri ve Uygulaması
5. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Öğretim Programı (BÖP)
6. Hafta Zihinsel Engelli Çocuklar ve Eğitimleri
7. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Eğitimleri
10. Hafta Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Bozukluğu (DEHB) Olan Çocuklar ve Eğitimleri
11. Hafta İşitme Engelli Çocuklar ve Eğitimleri
12. Hafta Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri
13. Hafta Hastanede Yatan Çocuklar ve Eğitimleri
14. Hafta Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri
15. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri Özel Eğitim. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.
Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri Özel Gereksinimli Çocuklar. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11515
Toplam İş Yükü157
Toplam İş Yükü / 305,23
Dersin AKTS Kredisi5
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X  
P2  X   X   X   X  
P3  X   X   X   X  
P4  X   X   X   X  
P5  X   X   X   X  
P6      X   X  
P7      X   X  
P8         
P9  X   X   X   X  
P10  X   X   X   X  
P11      X    
P12         
P13