DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Beyhan Özge Yersel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir 2) Özel gereksinimli bireylerin özelliklerini bilir
d. Özel gereksinimli bireylere ilişkin bilgi kazanmak
d. Özel gereksinimli bireylere ilişkin bilgi kazanmak
3) Bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar 4) Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetlerini tanır 5) Özel gereksinimli ailelere yönelik rehberlik çalışmalarını bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders ile Özel eğitime ilişkin temel kavramlar, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu; sınıflandırma; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler; tarama/tanılama; ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitime ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler; destekler ve yasal haklar konularında bilgi verilmesi hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, Dersin Tanıtımı, Oryantasyon | 2. Hafta | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim | 3. Hafta | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Aileleri | 4. Hafta | Erken Müdahale Uygulamalarında Aile Merkezli Uygulamalar ve Geçiş: Önemi, Özellikleri ve Uygulaması | 5. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Öğretim Programı (BÖP) | 6. Hafta | Zihinsel Engelli Çocuklar ve Eğitimleri | 7. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Eğitimleri | 10. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Bozukluğu (DEHB) Olan Çocuklar ve Eğitimleri | 11. Hafta | İşitme Engelli Çocuklar ve Eğitimleri | 12. Hafta | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri | 13. Hafta | Hastanede Yatan Çocuklar ve Eğitimleri | 14. Hafta | Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri Özel Eğitim. Hedef CS Yayıncılık; Ankara. Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri Özel Gereksinimli Çocuklar. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 15 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 157 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |