DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Beyhan Özge Yersel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ruh sağlığının tanımını ve önemini açıklar. 2) Çocuk ruh sağlığı ile ilgili uyum ve uyumsuzluk arasındaki farkı tanımlar. 3) Savunma mekanizmalarını tanımlar. 4) Çocuklarda görülen alışkanlık ve duygusal bozuklukları tanımlar. 5) Çocuklardaki davranış ve uyum sorunlarının nedenlerini açıklar. 6) Çocuk ruh sağlığının korunması için gerekli müdahaleleri bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında öğrencilerin çocuk ruh sağlığının tanımı ve önemini tanımlamaları, ruh sağlığı kuramları, savunma mekanizmaları, çocuklarda görülen ruhsal, duygusal, alışkanlık, davranış ve uyum problemleri ve çocuk ruh sağlığında kullanılan yöntemler ile ilgili bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ruh sağlığının tanımı, önemi | 2. Hafta | Ruh sağlığında koruyucu etkenler | 3. Hafta | Ruh sağlığına kuramsal bakış | 4. Hafta | Bağlanma kuramı | 5. Hafta | Çocukları tanıma ve değerlendirme | 6. Hafta | Ruh Sağlığı ve Aile İçi İlişkiler | 7. Hafta | Ruh Sağlığı Ve Anne Baba tutumları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Görülen Duygu Durum Bozuklukları | 10. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Bozukları | 11. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Problemleri | 12. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Görülen ruh sağlığı bozukluklarının örnek olaylarla incelenmesi | 13. Hafta | Çocuklarda Görülen Ruh Sağlığı Bozukluklarının Tanı Ve Doğru Yaklaşım Biçimleri | 14. Hafta | Çocuk Ruh Sağlığına İlişkin Erken Çocukluk Eğitimi Rehberlik Servisleri Uygulamaları | 15. Hafta | Final Sınavı | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aydoğan, Y. ,Gültekin Akduman, G. (2017).Çocuk Ruh Sağlığı. Eğitenkitap Yayınları; Ankara. Yörükoğlu, A. (2004). Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür Yayınları, İstanbul. Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları, Anı Yayıncılık, Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |