Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI CGP162 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Beyhan Özge Yersel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ruh sağlığının tanımını ve önemini açıklar.
2) Çocuk ruh sağlığı ile ilgili uyum ve uyumsuzluk arasındaki farkı tanımlar.
3) Savunma mekanizmalarını tanımlar.
4) Çocuklarda görülen alışkanlık ve duygusal bozuklukları tanımlar.
5) Çocuklardaki davranış ve uyum sorunlarının nedenlerini açıklar.
6) Çocuk ruh sağlığının korunması için gerekli müdahaleleri bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders kapsamında öğrencilerin çocuk ruh sağlığının tanımı ve önemini tanımlamaları, ruh sağlığı kuramları, savunma mekanizmaları, çocuklarda görülen ruhsal, duygusal, alışkanlık, davranış ve uyum problemleri ve çocuk ruh sağlığında kullanılan yöntemler ile ilgili bilgi edinmeleri hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ruh sağlığının tanımı, önemi
2. Hafta Ruh sağlığında koruyucu etkenler
3. Hafta Ruh sağlığına kuramsal bakış
4. Hafta Bağlanma kuramı
5. Hafta Çocukları tanıma ve değerlendirme
6. Hafta Ruh Sağlığı ve Aile İçi İlişkiler
7. Hafta Ruh Sağlığı Ve Anne Baba tutumları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Görülen Duygu Durum Bozuklukları
10. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Bozukları
11. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Problemleri
12. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Görülen ruh sağlığı bozukluklarının örnek olaylarla incelenmesi
13. Hafta Çocuklarda Görülen Ruh Sağlığı Bozukluklarının Tanı Ve Doğru Yaklaşım Biçimleri
14. Hafta Çocuk Ruh Sağlığına İlişkin Erken Çocukluk Eğitimi Rehberlik Servisleri Uygulamaları
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAydoğan, Y. ,Gültekin Akduman, G. (2017).Çocuk Ruh Sağlığı. Eğitenkitap Yayınları; Ankara.
Yörükoğlu, A. (2004). Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür Yayınları, İstanbul.
Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları, Anı Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X   X   X   X   X   X
P3           
P4           
P5  X   X   X   X   X   X
P6           
P7           
P8  X   X   X   X   X   X
P9           
P10           
P11           
P12           
P13