Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK RESİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ CGP160 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Çağla Duran Yurdacan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk resminin gelişim evrelerini açıklar.
2) Projektif bir teknik olarak resim analizini tanır.
3) Terapötik süreçlerde resim analizinin yerini açıklar.
4) Resim değerlendirme testleri hakkında bilgi edinir ( goodenough- harris, koppitz.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders kapsamında çizdikleri resimler aracılığıyla çocuğu tanımak, anlamak, duygu ve düşünceleri hakkında bilgi sahibi olunması hedeflenmektedir. Bu ders ile çocukla çalışacak olan profesyonellerin çocuklarla daha kolay bir şekilde iletişim kurarak onların duygu ve düşüncelerini daha kolay bir şekilde anlayabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuk resimlerinin incelenmesinin kısa bir tarihçesi, iletişim aracı olarak resim
2. Hafta Psikolojik tanıda resmin rolü
3. Hafta Çocuk resmine ilişkin görüşler
4. Hafta Çocuk resminde gelişim aşamaları: Karalama dönemi (2-4 yaş)
5. Hafta Şema öncesi dönem (4-7 yaşlar)
6. Hafta Şematik Dönem (7-9 yaşlar)
7. Hafta Gerçekcilik dönemi (9-12 yaşlar)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Mantık Dönemi (12-14 yaşlar)
10. Hafta Çocuk resimlerinde en sık görülen konular ve cinsiyete göre farklılıklar
11. Hafta Çocuk resimlerinin özellikleri
12. Hafta Başkalarıyla ilişkinin bir göstergesi olarak resim bozukluğu, kardeş ilişkileri, parçalanmış aile, aile baskısı vb.)
13. Hafta Zihinsel gelişimin bir göstergesi olan resimler (zihinsel engelli, üstün yetenekli çocukların resimleri)
14. Hafta Normal Gelişim Düzeyindeki Çocuk Resimleri
15. Hafta FİNAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYavuzer, H. (2017). Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi; Istanbul.
Kirişoğlu O. T., (1991). Sanatta Eğitim, Eğitim Kitabevi, Ankara.
Artut K. (2001). Sanat Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12525
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X
P11       
P12       
P13