DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Çağla Duran Yurdacan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk resminin gelişim evrelerini açıklar. 2) Projektif bir teknik olarak resim analizini tanır. 3) Terapötik süreçlerde resim analizinin yerini açıklar. 4) Resim değerlendirme testleri hakkında bilgi edinir ( goodenough- harris, koppitz.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında çizdikleri resimler aracılığıyla çocuğu tanımak, anlamak, duygu ve düşünceleri hakkında bilgi sahibi olunması hedeflenmektedir. Bu ders ile çocukla çalışacak olan profesyonellerin çocuklarla daha kolay bir şekilde iletişim kurarak onların duygu ve düşüncelerini daha kolay bir şekilde anlayabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocuk resimlerinin incelenmesinin kısa bir tarihçesi, iletişim aracı olarak resim | 2. Hafta | Psikolojik tanıda resmin rolü | 3. Hafta | Çocuk resmine ilişkin görüşler | 4. Hafta | Çocuk resminde gelişim aşamaları: Karalama dönemi (2-4 yaş) | 5. Hafta | Şema öncesi dönem (4-7 yaşlar) | 6. Hafta | Şematik Dönem (7-9 yaşlar) | 7. Hafta | Gerçekcilik dönemi (9-12 yaşlar) | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Mantık Dönemi (12-14 yaşlar) | 10. Hafta | Çocuk resimlerinde en sık görülen konular ve cinsiyete göre farklılıklar | 11. Hafta | Çocuk resimlerinin özellikleri | 12. Hafta | Başkalarıyla ilişkinin bir göstergesi olarak resim bozukluğu, kardeş ilişkileri, parçalanmış aile, aile baskısı vb.) | 13. Hafta | Zihinsel gelişimin bir göstergesi olan resimler (zihinsel engelli, üstün yetenekli çocukların resimleri) | 14. Hafta | Normal Gelişim Düzeyindeki Çocuk Resimleri | 15. Hafta | FİNAL |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Yavuzer, H. (2017). Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi; Istanbul. Kirişoğlu O. T., (1991). Sanatta Eğitim, Eğitim Kitabevi, Ankara. Artut K. (2001). Sanat Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 25 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |