Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE SPOR CGP159 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Hareket gelişim dönemlerini açıklar.
3) Fiziksel etkinliklerin çocuk gelişiminde rolünü açıklar.
4) Antreman oyunları (motor özellikleri geliştirici, dayanıklılık, sürat, koordinasyon, kuvvet, esneklik gerektiren oyunlar)planlar ve uygular.
5) Araçlı oyunlar (ip, top, çember, kurdele vs.)planlar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders ile çocukların motor gelişimlerini destekleyici ve diğer gelişim alanlarındaki potansiyellerini mümkün olan en üst düzeyde kullanmalarını sağlayan gelişim temelli spor uygulamalarının özellikleri ve bu uygulamaların gelişim üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, çocukların hareket gelişimi ve beden eğitimiyle ilgili temel kavramları anlayarak uygun bireysel ve grup etkinlikleri tasarlayabilmelerine yardımcı olmak ayrıca, öğrencileri hareket ve oyun eğitiminde güvenlik kuralları hakkında bilinçlendirmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 0-18 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri
2. Hafta Hareket Eğitimi ve Temel Hareket Becerileri
3. Hafta Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler)
4. Hafta Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler)
5. Hafta Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler)
6. Hafta Farklı yaklaşımlara göre spor eğitimi
7. Hafta Spor eğitiminde program geliştirme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Program geliştirmede temel kavramlar
10. Hafta Spor ve materyal seçimi
11. Hafta Spor ve güvenlik
12. Hafta Temel Hareket Becerilerini değerlendirme araçları
13. Hafta Uygulama (değerlendirme aracını kullanma)
14. Hafta Uygulama (Hareket Eğitimi etkinliği planlama ve uygulama)
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDemirhan, G. (2006) spor eğitiminin temelleri. Bağırgan Yayımevi, Ankara.
İnan, M. (2004). Çocuğum Nasıl Spor Yapmalı? Morpa Yayınları, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Uygulama12525
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6  X   X   X   X   X
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X
P10         
P11         
P12         
P13