Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE MATEMATİK CGP157 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel düşünceyi anlar
2) Okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini açıklar
3) Matematik ilkelerini açıklar
4) Matematik uygulama süreçlerini ve yöntemlerini anlar ve uygular
5) Matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri tanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste erken çocukluk eğitiminde matematiğe ilişkin konu ve kavramlar, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimi, matematiğe yönelik etkinlik ve materyal hazırlama ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca matematik etkinliklerinin MEB Okul Öncesi Eğitim programındaki etkinlik çeşitleriyle bütünleştirilmesine yönelik uygulamaların yapılması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi
2. Hafta Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik
3. Hafta Matematiğin ilke ve standartlaı
4. Hafta Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
5. Hafta Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
6. Hafta Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
7. Hafta Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
10. Hafta Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
11. Hafta Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
12. Hafta Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
13. Hafta Dünyada okulöncesi çocukları için kullanılan matematik programları
14. Hafta Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme
15. Hafta FİNAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUludağ, G. (2019) Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi.Nobel Akademi Yayıncılık; Ankara.
Smith, SS. (2016). Erken Çocuklukta Matematik. (Çev. Edt. Erdoğan, S.)Eğiten Kitap Yayınları; Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler11515
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10         
P11         
P12         
P13