DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okul öncesi dönemde müzik becerilerinin gelişimini açıklar 2) Çocukların gelişim özelliklerine göre müzik etkinlikleri planlar 3) Çocukların gelişim özelliklerine göre müzik etkinlikleri hazırlar ve uygular 4) Yaratıcı Hareket ve Dans Çalışmalarını bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi; 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri; okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma; çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler; okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri; okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş etkinliklerin tanıtılması hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Müzik ve Gelişim | 2. Hafta | Okul öncesi dönemde müzik becerilerinin gelişimi | 3. Hafta | Çocukların müzik becerilerinin gelişiminde etkili olan faktörler | 4. Hafta | Çocuklara müzik dinleme becerilerinin kazandırılması | 5. Hafta | Çocukların gelişim özelliklerine göre müzik etkinlikleri | 6. Hafta | Çocukların gelişim özelliklerine göre müzik etkinliklerinin hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar | 7. Hafta | Okul Öncesi Dönem Müzik Eğitiminde Ortam Düzenleme | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Nefes Açma ve Şarkı Öğretimi Çalışmaları | 10. Hafta | Ses Dinleme Ayırt Etme-Ses Üretme Çalışmaları | 11. Hafta | Yaratıcı Hareket ve Dans Çalışmaları | 12. Hafta | Ritim Çalışmaları | 13. Hafta | Müzikli Öykü | 14. Hafta | Orff Schulwerk Yaklaşımı ile Müzik ve Hareket Eğitimi | 15. Hafta | FİNAL |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ömeroğlu, E.(2003). Müziğin Okulöncesi Eğitiminde Kullanılması. Kök Yayıncılık, Ankara. Artan, İ. (2018. Çocuk ve Müzik. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |