Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM CGP150 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişimi taımlar
2) İletişimin işleyişini ve işlevlerini bilir
3) Kendi kendisiyle olan iletişimden uluslararası iletişime kadar iletişimin tüm boyutlarını kavrar
4) Kitle iletişim araçlarının özellikleri, olumlu ve olumsuz yanları ile kitle iletişimiyle ilgili bazı klaşımları bilir
5) Kamusal alanda etkili bir iletişim becerisi edinir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste İletişime giriş, iletişimin çocuk, birey ve toplum açısından önemi, iletişim tanımı, iletişim süreci ve öğeleri: iletişim modelleri yardımıyla iletişim sürecini anlamlandırma, iletişim ve kültür ilişkisi, iletişim ve dil ilişkisi, kişilerarası iletişimde sözcüklerin kullanımı, dil ve dil ötesi, mesajlar ve dizinsel yapı, kişilerarası iletişimin sınıflandırması, işlevleri: sözlü ve sözsüz iletişim kavramları, etkili iletişim konularının işlenmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriği ve kapsamının açıklanması
2. Hafta İletişim nedir? İletişim sürecinin öğeleri nelerdir? İletişim türleri nelerdir?
3. Hafta İletişimi açıklayan temel varsayımlar
4. Hafta İletişimin amaç ve işlevleri
5. Hafta Kültür ve iletişim
6. Hafta İnsanın kendisiyle iletişimi / Bireyler arası iletişim ve çatışma
7. Hafta Grup İletişimi / Örgüt İletişimi / Kitle iletişimi, iletişim ve toplum
8. Hafta Halkla İlişkiler / Reklamcılık
9. Hafta ARA SINAV
10. Hafta Bilgisayarla aracılanmış iletişim/ Ulus içi iletişim / Uluslararası iletişim
11. Hafta İletişim ve çocuk / Medya Okuryazarlığı
12. Hafta Etkili İletişim / İkna kavramı ve ikna edici iletişim
13. Hafta İletişim engel ve etmenleri
14. Hafta Aile-içi iletişim
15. Hafta Görsel iletişim / İletişim ötesi iletişim
16. Hafta FİNAL
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPaktuna Keskin, S. (2005). Çocuklarla Doğru İletişim. Boyut Yayın Grubu.
Çelik, H. (2015). Çocuk ve İletişim, Ekinoks Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13