Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumun yapısını, işleyişini, değişimini ve bunların bağlı olduğu toplumsal yasaları bilir 2) Toplumsal ilişki ve etkileşimlerin yapısı ve işleyişi ile ilgili kural ve ilkeleri kavrar 3) Bireyin sorunlarını toplumla, toplumun sorunlarını da bireylerle ilişkilendirir 4) Toplumsal sorunları kavrar; toplumun, ekonomik ve kültürel kalkınmasına bilinçli bir şekilde katkıda bulunur 5) Toplumu, geçmişiyle ilişkisi içinde tanıyarak, içinde yaşanılan durumu bilinçli bir biçimde yorumlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders kapsamında, sosyolojinin tanımı, birey ve toplum ilişkisi, toplum, toplumsal davranış ve toplumsal ilişkiler, sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisi, kültür, toplumsal cinsiyet ve medya ilişkisi konuları hakkında bilgi edinilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Sosyolojinin temel kavramları
3. Hafta
Sosyolojinin öncüleri (Durkheim, Comte, K. Marx, E. D.) ve eğitim görüşleri
4. Hafta
Sosyolojinin öncüleri (Durkheim, M. Weber vd.) ve eğitim görüşleri
5. Hafta
Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi
6. Hafta
Temel sosyolojik teoriler
7. Hafta
Temel sosyolojik teoriler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim
10. Hafta
Demokrasi, eğitim ve fırsat eşitliği
11. Hafta
Türkiye'de eğitim sosyolojisinin gelişimi
12. Hafta
Kültür ve eğitim
13. Hafta
Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul
14. Hafta
Dersin Değerlendirilmesi
15. Hafta
Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Apple, M. W. (2012). Can education change society? In Can Education Change Society?.New York: Routledge Publication Şimsek, H. (2015). Yeni Toplumculuk ve Yeni Toplumcu Eğitim [New Collectivisim and New Collectivist Education]. Ankara: İmge Kitapevi. Bernbaum, G. (1977). Knowledge and Ideology in the Sociology of Education. London: Macmillan. Burrell, G., ve Morgan, G. (2017). Sociological paradigms and organisational analysis: Elements of the sociology of corporate life. New York: Routledge Publication Tezcan, M. (2005). Sosyolojik kuramlarda eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30
6
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ