Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYOLOJİ CGP105 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Tülay Uğuzman
Doçent Doktor Ferhan Gündüz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplumun yapısını, işleyişini, değişimini ve bunların bağlı olduğu toplumsal yasaları bilir
2) Toplumsal ilişki ve etkileşimlerin yapısı ve işleyişi ile ilgili kural ve ilkeleri kavrar
3) Bireyin sorunlarını toplumla, toplumun sorunlarını da bireylerle ilişkilendirir
4) Toplumsal sorunları kavrar; toplumun, ekonomik ve kültürel kalkınmasına bilinçli bir şekilde katkıda bulunur
5) Toplumu, geçmişiyle ilişkisi içinde tanıyarak, içinde yaşanılan durumu bilinçli bir biçimde yorumlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDers kapsamında, sosyolojinin tanımı, birey ve toplum ilişkisi, toplum, toplumsal davranış ve toplumsal ilişkiler, sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisi, kültür, toplumsal cinsiyet ve medya ilişkisi konuları hakkında bilgi edinilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Sosyolojinin temel kavramları
3. Hafta Sosyolojinin öncüleri (Durkheim, Comte, K. Marx, E. D.) ve eğitim görüşleri
4. Hafta Sosyolojinin öncüleri (Durkheim, M. Weber vd.) ve eğitim görüşleri
5. Hafta Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi
6. Hafta Temel sosyolojik teoriler
7. Hafta Temel sosyolojik teoriler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim
10. Hafta Demokrasi, eğitim ve fırsat eşitliği
11. Hafta Türkiye'de eğitim sosyolojisinin gelişimi
12. Hafta Kültür ve eğitim
13. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
15. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARApple, M. W. (2012). Can education change society? In Can Education Change Society?.New York: Routledge Publication
Şimsek, H. (2015). Yeni Toplumculuk ve Yeni Toplumcu Eğitim [New Collectivisim and New Collectivist Education]. Ankara: İmge Kitapevi.
Bernbaum, G. (1977). Knowledge and Ideology in the Sociology of Education. London: Macmillan.
Burrell, G., ve Morgan, G. (2017). Sociological paradigms and organisational analysis: Elements of the sociology of corporate life. New York: Routledge Publication
Tezcan, M. (2005). Sosyolojik kuramlarda eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü180
Toplam İş Yükü / 306
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X      
P2         
P3  X   X   X    
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10      X   X  
P11         
P12         
P13