Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK DİLİ II TRD102 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Fatma Özlem Bay Gülveren
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) akademik yazma becerisini geliştirir
2) metin ve konuşma türlerini karşılaştırır
3) metin ve konuşma türlerini sınıflandırır
4) Metin ve Konuşma Türlerini analiz eder
5) hazırlıklı hazırlıksız konuşma yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDüşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları); metin yapısı metinsellik ölçütleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık); Yazınsal metin türleri ve özellikleri. Yazınsal metin yazma (öyküyeyici-betimleyici); eleştirel konuşma ve ikna edici konuşma; hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma- Ders izlencesi dağıtılır
2. Hafta Bilimsel Yazıda Plan /makale yazımı- konuyu genelden özele sıralama- Konuyu sınırlama- tema-konu-ana fikirleri belirleme- kaynak kullanımı ve yazımı- Etkinlik: kaynakça yazımı
3. Hafta Anlama ve Anlatma: Anlatım türleri/ Anlatım Yolları
4. Hafta Söz nedir? Konuşma nedir? Standart konuşma ilkeleri nelerdir? Konuşmada dil bilinci- Etkili konuşma nasıl yapılır?
5. Hafta Sözlü Anlatım türleri- Söylev,Konferans,Tebliğ,Mülakat, Açık oturum, Panel, Forum, Münazara, Seminer, sempozyum
6. Hafta İkna edici Konuşma
7. Hafta Eleştirel konuşma
8. Hafta Vize
9. Hafta Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
10. Hafta Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
11. Hafta Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
12. Hafta Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
13. Hafta Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
14. Hafta Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTürk Dil Kurumu İmla Kılavuzu,
Türkçe Sözlük (2 cilt), TDK Yayınları
Üniversiteler İçin Türk Dili Ders Kitabı (Komisyon) Başkent Üniv. Yayını
Aktaş, Şerif-Osman Gündüz, (2003). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara.
Fahri Temizyürek- İlhan Erdem, Mehmet Temizkan (2017) Konuşma Eğitimi (sözlü anlatım) PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK
Şengezer, Niyazi (2014), Doğru ve Etkili Konuşma Sanatı, Paradigma Akademi yay. .
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Sözlü120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Uygulama717
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X  
P2         
P3         
P4  X   X   X   X  
P5  X   X   X   X  
P6         
P7  X   X   X   X  
P8         
P9         
P10  X   X   X   X