Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) akademik yazma becerisini geliştirir 2) metin ve konuşma türlerini karşılaştırır 3) metin ve konuşma türlerini sınıflandırır 4) Metin ve Konuşma Türlerini analiz eder 5) hazırlıklı hazırlıksız konuşma yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları); metin yapısı metinsellik ölçütleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık); Yazınsal metin türleri ve özellikleri. Yazınsal metin yazma (öyküyeyici-betimleyici); eleştirel konuşma ve ikna edici konuşma; hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma- Ders izlencesi dağıtılır
2. Hafta
Bilimsel Yazıda Plan /makale yazımı- konuyu genelden özele sıralama- Konuyu sınırlama- tema-konu-ana fikirleri belirleme- kaynak kullanımı ve yazımı- Etkinlik: kaynakça yazımı
3. Hafta
Anlama ve Anlatma: Anlatım türleri/ Anlatım Yolları
4. Hafta
Söz nedir? Konuşma nedir? Standart konuşma ilkeleri nelerdir? Konuşmada dil bilinci- Etkili konuşma nasıl yapılır?
Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
10. Hafta
Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
11. Hafta
Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
12. Hafta
Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
13. Hafta
Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
14. Hafta
Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma uygulamaları ("kelime/kavram havuzu? yöntemi ile)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu, Türkçe Sözlük (2 cilt), TDK Yayınları Üniversiteler İçin Türk Dili Ders Kitabı (Komisyon) Başkent Üniv. Yayını Aktaş, Şerif-Osman Gündüz, (2003). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara. Fahri Temizyürek- İlhan Erdem, Mehmet Temizkan (2017) Konuşma Eğitimi (sözlü anlatım) PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK Şengezer, Niyazi (2014), Doğru ve Etkili Konuşma Sanatı, Paradigma Akademi yay. .
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Sözlü
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
10
10
Uygulama
7
1
7
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ