DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim yaklaşımlarını değerlendirir. 2) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır. 3) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim programlarını içerik bakımından değerlendirir. 4) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim programlarını karşılaştırır. 5) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretimi ders araç ve gereçlerini karşılaştırır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | TRK 108,TRK 203, TRK 204. |
DERS TANIMI | Bu derste ana dili kavramı; dil ediniminde çevre etkeni, iki dillilik kavramı; dünyada ve Türkiye'de ana dili eğitimi yaklaşımları; Türkiye'de ana dili eğitiminin gelişimi; anadili öğretiminin beceri alanlarıyla ilişkisi, anadili öğretiminde yeni yaklaşımlar ele alınır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ana dili edinimi ve öğretimi | 2. Hafta | Türkiye'de ana dili öğretimi | 3. Hafta | Almanya'da ana dili öğretimi | 4. Hafta | ABD'de ana dili öğretimi | 5. Hafta | Finlandiya'da ana dili öğretimi | 6. Hafta | Fransa'da ana dili öğretimi | 7. Hafta | Güney Kore'de ana dili öğretimi | 8. Hafta | VİZE HAFTASI | 9. Hafta | İngiltere'de ana dili öğretimi | 10. Hafta | İsviçre'de ana dili öğretimi | 11. Hafta | Kanada'da ana dili öğretimi | 12. Hafta | Kazakistan'da ana dili öğretimi | 13. Hafta | Rusya'da ana dili öğretimi | 14. Hafta | DEĞERLENDİRME |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Alver M. ve Süğümlü, Ü. (Ed.) (2021). Kuram ve Uygulamada Dünyada Ana Dili Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Sevim, O. ve Toyran, M. (2021). Türkiye ve İngiltere'de İlköğretim Birinci Kademede Kullanılan Ders Kitaplarının Temel Beceriler Açısından Karşılaştırılması. RumeliDE Journal of Language and Literature Studies, 23, 87-104. Topçuoğlu, F. (2010). Türkiye ve İngiltere'de İlköğretim İkinci Kademede Kullanılan Ana Dili Öğretimi Ders Kitaplarındaki Beceri Alanlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Yıldırım, H. Ç. (2013). "Dil Ve Anlatım Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı ve National Curriculum (Key Stage 4)?da Dil Bilgisi Öğretimi". Prof. Dr. Abdurrahman Güzel Armağanı içinde (s. 534-544) (Ed.: C. Demir, H. Parlakyıldız). Ankara: Akçağ. Yıldız, D. (2015). Türkiye, Kore, Finlandiya Ana Dili Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40 (179), 89-110. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |