Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE ANA DİLİ EĞİTİMİ TRK431 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim yaklaşımlarını değerlendirir.
2) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır.
3) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim programlarını içerik bakımından değerlendirir.
4) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretim programlarını karşılaştırır.
5) Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ana dili öğretimi ders araç ve gereçlerini karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTRK 108,TRK 203, TRK 204.
DERS TANIMIBu derste ana dili kavramı; dil ediniminde çevre etkeni, iki dillilik kavramı; dünyada ve Türkiye'de ana dili eğitimi yaklaşımları; Türkiye'de ana dili eğitiminin gelişimi; anadili öğretiminin beceri alanlarıyla ilişkisi, anadili öğretiminde yeni yaklaşımlar ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ana dili edinimi ve öğretimi
2. Hafta Türkiye'de ana dili öğretimi
3. Hafta Almanya'da ana dili öğretimi
4. Hafta ABD'de ana dili öğretimi
5. Hafta Finlandiya'da ana dili öğretimi
6. Hafta Fransa'da ana dili öğretimi
7. Hafta Güney Kore'de ana dili öğretimi
8. Hafta VİZE HAFTASI
9. Hafta İngiltere'de ana dili öğretimi
10. Hafta İsviçre'de ana dili öğretimi
11. Hafta Kanada'da ana dili öğretimi
12. Hafta Kazakistan'da ana dili öğretimi
13. Hafta Rusya'da ana dili öğretimi
14. Hafta DEĞERLENDİRME
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlver M. ve Süğümlü, Ü. (Ed.) (2021). Kuram ve Uygulamada Dünyada Ana Dili Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Sevim, O. ve Toyran, M. (2021). Türkiye ve İngiltere'de İlköğretim Birinci Kademede Kullanılan Ders Kitaplarının Temel Beceriler Açısından Karşılaştırılması. RumeliDE Journal of Language and Literature Studies, 23, 87-104.
Topçuoğlu, F. (2010). Türkiye ve İngiltere'de İlköğretim İkinci Kademede Kullanılan Ana Dili Öğretimi Ders Kitaplarındaki Beceri Alanlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
Yıldırım, H. Ç. (2013). "Dil Ve Anlatım Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı ve National Curriculum (Key Stage 4)?da Dil Bilgisi Öğretimi". Prof. Dr. Abdurrahman Güzel Armağanı içinde (s. 534-544) (Ed.: C. Demir, H. Parlakyıldız). Ankara: Akçağ.
Yıldız, D. (2015). Türkiye, Kore, Finlandiya Ana Dili Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40 (179), 89-110.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Örnek Olay Sunumu110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi16116
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9         
P10