Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EDEBİ TÜRLERLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TRK430 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) metin edebi metin kavramlarını karşılaştırır
2) metin seçiminde dikkat edilecek unsurları gerekçeleriyle tartışır
3) ders kitaplarındaki metinleri eleştirel değerlendirir
4) farklı türlerde düzeye uygun metni seçip eğitim aracına dönüştürür
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste şiir başta olmak üzere destan, ninni, mani, türkü, masal, hikaye, roman gibi farklı edebi ürünlerin ders aracı olarak kullanılması; öğrenci düzeyine uygun edebi metin seçimi; farklı sınıf düzeyleri için edebi eserlere uygun etkinlik tasarımı ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İçerik , ilke ve yöntemler
2. Hafta Metin, edebi metin kavramı; öğretimde edebi metnin yeri
3. Hafta Öğretim Programlarında dil öğretimi çerveve prmetinlerinde edebi metin vurgusu
4. Hafta Türkçe öğretiminde olaya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
5. Hafta Türkçe öğretiminde duyguya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
6. Hafta Ders kitaplarında edebi metinlerin değerlendirlmesi(olaya dayalı metinler)
7. Hafta Ders kitaplarında edebi metinlerin değerlendirlmesi(duyguya dayalı metinler)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Olaya dayalı metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
10. Hafta Duyguya dayalı metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
11. Hafta Öğrenci çalışmaları sunumu ve değerlendirilmesi
12. Hafta Öğrenci çalışmaları sunumu ve değerlendirilmesi
13. Hafta Öğrenci çalışmaları sunumu ve değerlendirilmesi
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTürkçe Eğitim Programı, MEB
Mehmet Temizkan,Metin Türlerine Göre Okuma Eğitimi
Engin Yılmaz, Uygulamalı Metin Bilgisi
Şükran Dilidüzgün,Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi Uygulamalı Bir Yaklaşım
Edebi Metinlerle Türkçe Öğretimi; Komisyon,(ED. Hulusi Geçgel)
Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa.
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yay., 2017.
Mualla Murat Nuhoğlu, Tamer Özsoy, Ahmet Aydin, Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Nobel Akademi Yay., 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev230
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati21224
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü88
Toplam İş Yükü / 302,93
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X  
P5  X   X   X  
P6       
P7      X   X
P8       
P9      X   X
P10