Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) metin edebi metin kavramlarını karşılaştırır 2) metin seçiminde dikkat edilecek unsurları gerekçeleriyle tartışır 3) ders kitaplarındaki metinleri eleştirel değerlendirir 4) farklı türlerde düzeye uygun metni seçip eğitim aracına dönüştürür
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste şiir başta olmak üzere destan, ninni, mani, türkü, masal, hikaye, roman gibi farklı edebi ürünlerin ders aracı olarak kullanılması; öğrenci düzeyine uygun edebi metin seçimi; farklı sınıf düzeyleri için edebi eserlere uygun etkinlik tasarımı ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İçerik , ilke ve yöntemler
2. Hafta
Metin, edebi metin kavramı; öğretimde edebi metnin yeri
3. Hafta
Öğretim Programlarında dil öğretimi çerveve prmetinlerinde edebi metin vurgusu
4. Hafta
Türkçe öğretiminde olaya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
5. Hafta
Türkçe öğretiminde duyguya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
6. Hafta
Ders kitaplarında edebi metinlerin değerlendirlmesi(olaya dayalı metinler)
7. Hafta
Ders kitaplarında edebi metinlerin değerlendirlmesi(duyguya dayalı metinler)
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Olaya dayalı metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
10. Hafta
Duyguya dayalı metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
11. Hafta
Öğrenci çalışmaları sunumu ve değerlendirilmesi
12. Hafta
Öğrenci çalışmaları sunumu ve değerlendirilmesi
13. Hafta
Öğrenci çalışmaları sunumu ve değerlendirilmesi
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Türkçe Eğitim Programı, MEB Mehmet Temizkan,Metin Türlerine Göre Okuma Eğitimi Engin Yılmaz, Uygulamalı Metin Bilgisi Şükran Dilidüzgün,Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi Uygulamalı Bir Yaklaşım Edebi Metinlerle Türkçe Öğretimi; Komisyon,(ED. Hulusi Geçgel) Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa. Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yay., 2017. Mualla Murat Nuhoğlu, Tamer Özsoy, Ahmet Aydin, Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Nobel Akademi Yay., 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
2
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
2
12
24
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
88
Toplam İş Yükü / 30
2,93
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ