Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KİTLE İLETİŞİMİ VE SOSYAL MEDYA DİLİ TRK428 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek,
2) Kitle iletişim araçlarının modern toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini karşılaştırabilecek,
3) Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGazete, dergi vb. kitle iletişim araçlarında kullanılan metinler ve çeşitli metin şekilleri (makale, söylev, reklam metni, rapor, yasa, yönetmelik, mektup vb.), söz dizimi, sözcükbilim ve anlam yönünden incelenir. Yazılı ve sözlü kitle iletişim araçlarında kullanılmakta olan Türkçe'nin durumu, mantık hataları, söz dizimi, kelime kadrosu, dilbilgisi, metin dilbilim, anlambilim, mantık hataları vb. yönlerden incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişimin Tanımı, Ögeleri ve İletişim Türleri
2. Hafta Kitle İletişim Araçları, İşlevleri, Toplum Hayatındaki Yeri
3. Hafta İletişim ve Dil
4. Hafta Medya Yanıltmaları ve Eleştirel Düşünme
5. Hafta Medya Okuryazarlığı
6. Hafta Kitle İletişim Araçlarında Türkçenin Kullanımı
7. Hafta Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kültür, Edebiyat ve Radyo, Kültür, Edebiyat ve Sinema
10. Hafta Kültür, Edebiyat ve Televizyon
11. Hafta Kültür, Edebiyat ve İnternet
12. Hafta Kitle İletişim Araçlarıyla Türkçe Öğretimi
13. Hafta Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Öğretimi Üzerindeki Yarar ve Zararları
14. Hafta Dönemin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇAMDERELİ, Mete, İletişime Giriş, Dem Yay., İstanbul 2008.
DEMİRAY, Uğur (editör) , Etkili İletişim, PegemA Yay., İstanbul 2004.
GÜNAY, V. Doğan, Dil ve İletişim, Multilingual Yay., İstanbul 2004.
GÜZ, Nurettin, Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları, Nobel Yay., Ankara 2005.
ÖZBAY, Murat, "Televizyonla Türkçe Öğretimi", Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üni. Sos. Bili. Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Bilim Dalı, Ankara 1991
ÖZDEMİR, Nebi, Medya Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık11717
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7  X   X   X
P8     
P9     
P10