Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ETKİNLİKLERLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TRK421 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri kavrar.
2) Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri uygular.
3) Türkçe öğretiminde kullanılabilecek etkinlik planları hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMITürkçenin hem ana dili Türkçe olanlara hem de yabancılara ve iki dillilere öğretiminde kullanılması gereken dil öğretim yöntem ve teknikler, bu yöntem ve tekniklere dayanan sınıf içi ve dışı etkinlikler, örnek uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanımı, kaynakların tanıtımı, Derse Giriş
2. Hafta Türkçe öğretim programının özellikleri, örnekler
3. Hafta Türkçe öğretim programında dinleme/izleme becerisi yaklaşım, yöntem ve teknikleri, örnek etkinlikler oluşturma
4. Hafta Türkçe öğretim programında okuma becerisi yaklaşım, yöntem ve teknikleri, örnek etkinlikler oluşturma
5. Hafta Türkçe öğretim programında konuşma becerisi yaklaşım, yöntem ve teknikleri, örnek etkinlikler oluşturma
6. Hafta Türkçe öğretim programında yazma becerisi yaklaşım, yöntem ve teknikleri, örnek etkinlikler oluşturma
7. Hafta Türkçe öğretim programındaki örnek etkinliklerin incelenmesi, örnek etkinlikler oluşturma
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Öğrenci sunumları
10. Hafta Öğrenci sunumları
11. Hafta Öğrenci sunumları
12. Hafta Öğrenci sunumları
13. Hafta Öğrenci sunumları
14. Hafta Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAslan, C., Sever. S, Kaya, Z. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. Ankara: Tudem Eğitim Hizmetleri.
Karakuş, E. & Taş, H. (2007). Türkçe Öğretimi Etkinlikleri. (Ed. M. Murat Nuhoğlu). Ankara: Nobel Yayınları.
MEB. (2006). Türkçe Dersi (6-8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
MEB. (2019). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Diğer120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık11414
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10