Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME TRK418 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dil becerilerinin ölçülmesinde farklı araç ve yöntemler kullanır,
2) Dil becerilerinin ölçülmesinde farklı araç ve yöntemler geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEREGIT320 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
DERS TANIMIDil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri; dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri; sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri; çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri
2. Hafta Dil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri
3. Hafta Dil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri
4. Hafta Dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler
5. Hafta Dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler
6. Hafta Okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri
7. Hafta Okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri
8. Hafta VİZE
9. Hafta Sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri
10. Hafta Sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri
11. Hafta Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları
12. Hafta Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları
13. Hafta Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları
14. Hafta Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBıyıklı, C. vd. (2020). SoruYorum Soru Tiplerine Türkçe Dersinden Örnekler ve Yorumlar. Ankara: Pegem Akademi.
Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Türkçe Dersi Öğretim Programı http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20195716392253-02-Türkçe%20Öğretim%20Programı%202019.pdf
http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_01/20094146_Dort_Beceride_Turkce_Dil_Sinavi_Ocak_2020.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav420
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12560
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler2510
Dönem Projesi Araştırması11414
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2  X   X
P3   
P4   
P5   
P6   
P7  X   X
P8   
P9  X   X
P10