DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Türkçe öğretiminin tarihsel süreçteki önemini kavrar. 3) Türkçe öğretiminin tarihsel ve güncel durumunu analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Dil aileleri, Altay dilleri teorisi, Türkçenin dünya dilleri sınıflamasındaki yeri; Türk dilinin tarihi dönemleri ve kaynakları; tarihsel süreçte Türkçe öğretimi; Türkçenin tarihi kaynaklarında Türkçe öğretimine ilişkin bulgular. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Türkçenin yapısı ve dünya dilleri arasındaki yeri | 2. Hafta | Türkçenin tarihi dönemleri | 3. Hafta | Türkçenin tarihi dönemleri | 4. Hafta | Türkçenin tarihi dönemleri | 5. Hafta | Eski Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 6. Hafta | Eski Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 7. Hafta | Eski Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 8. Hafta | Arasınav haftası | 9. Hafta | Orta Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 10. Hafta | Orta Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 11. Hafta | Orta Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 12. Hafta | Yeni Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 13. Hafta | Yeni Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi | 14. Hafta | Yeni Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ata, A. (2010). Orhun ve Uygur Türkçesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Atalay, B. (1992). Divanü lugat-it Türk tercümesi I. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
Akyüz, Y. (2008). Türk eğitim tarihi m.ö.1000-m.s. 2008. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Bayraktar, N. (2005). Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi. Aralık 15, 2010 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır.
Counsil For Cultural Comission.(2001) Common european framework of reference for language, learning, teaching, assesment. Cambridge: Cambridge University Press.
Dietrich, A. (2006). Amerikan üniversitelerinde Türkçe öğretim. Yazınsal Türler Uluslararası Sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi.
Ercilasun, A. B. (2005). Başlangıçtan yirminci yüzyıla Türk dili tarihi. Ankara: Akçağ Yayıncılık.
Göğüş, B. (1970). Ana dili olarak Türkçenin öğretimine tarihsel bir bakış. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, 123-154.
Güzel, A. (2011). Sempozyum Açılış Töreni Protokol Konuşmaları. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. xxxii-xxxiv). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ |
Ara Sınav 1 30
Ödev
Makale Sunuşu 1 10
Toplam(%)
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
Finalin Başarıya Oranı(%) 1 60
Toplam(%) 100
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |