Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMESİ TRK415 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ders kitaplarını iç ve dış koşulları bakımından inceleyebilir.
2) Ders kitaplarında yer alan metinleri çeşitli açılardan değerlendirebilecek ve eleştirebileceklerdir.
3) Ders kitaplarını sınıf içerisinde etkili kullanmaya yönelik kişisel stratejiler geliştirebileceklerdir.
4) Örnek tasarımlar oluşturabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDers kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Müfredat tanıtımı, Ders İşleniş İlkeleri, Kitap, Ders Kitabı Türkçe Dersi Programı
2. Hafta Kitap dünyasına dair terminoloji ( ders kitabı, kaynak kitap, kılavuz kitap, başlıklar ve yazı stilleriyle, sayfa düzeniyle ilgili terimler) /Kitap inceleme yöntem ve ölçütleri
3. Hafta Ders kitabı ve eğitim öğretim (artılar - eksiler)/ Ders kitaplarına yönelik araştırmalar
4. Hafta Türkçe kitabına metin seçme: İlke ve beklentiler, metin türlerine dair
5. Hafta Kitap değerlendirme ölçekleri
6. Hafta Mevcut kitaplarının metinlerine dair değerlendirme Ders kitaplarının değerlendirilmesi
7. Hafta Kitaplarda ölçme ve değerlendirme çalışmaları Ders kitaplarının değerlendirilmesi
8. Hafta Ders kitaplarının değerlendirilmesi
9. Hafta Dünyada ders kitabı örneği
10. Hafta Ara sınav
11. Hafta Ders kitabı hazırlamada dikkat edilmesi gereken faktörler /Kitap Tasarımı Sunumu
12. Hafta Çalışma yaprakları Yardımcı kitap hazırlama/
13. Hafta Kitap Tasarımı Sunumu
14. Hafta Kitap Tasarımı Sunumu
15. Hafta Kitap Tasarımı Sunumu
16. Hafta Kitap Tasarımı Sunumu
17. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKılıç, Abdurrahman vd., (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegema Yay., Ankara.
Ataman, Ayşegül, (2001). Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yay., İstanbul.
Alperen, Nusret, (1991). Türkçe Öğretim Rehberi, MEB Yay., İstanbul.
Kavcar, Cahit, (1999). Edebiyat ve Eğitim, Engin Yay., Ankara.
Cemiloğlu, Mustafa, (2003). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yay., İstanbul
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Uygulama/Pratik125
Kitap Sunuşu125
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Atolye Çalışması
Tasarım Projesi Geliştirme 14040
Kitap Sunuşu122
Toplam İş Yükü87
Toplam İş Yükü / 302,9
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3    X     X
P4    X   X   X
P5        X
P6       
P7       
P8       
P9       
P10