Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ TRK414 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimde kullanılan ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
2) Öğrenci başarısının belirlenmesinde geleneksel ve yeni yaklaşımlar arasındaki farkları açıklar.
3) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) tanır.
4) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları
tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTürkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanacakları ölçme araçlarını ve özelliklerini bilerek ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Dersin genel olarak içeriği: Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar (yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar vb.); öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri vb.); her bir beceri alanının ve dilbilgisinin geliştirilmesine ve değerlendirilmesine yönelik uygulamalar; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek noktalar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve notlandırılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İzlencelerin dağıtılması ve derse yönelik bilgilendirme. Dönem boyunca işlenecek konulara ilişkin açıklama
2. Hafta Eğitim Süreci, Öğrenme, Öğretme ve Öğretim. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Geleneksel ve Yeni Yaklaşımlar. Eğitimde Kullanılan Ölçme-Değerlendirme Araçları
3. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Geleneksel Yaklaşıma Dayalı Ölçme Araçları: Yazılı sınavlar. Kısa cevaplı sınavlar
4. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Geleneksel Yaklaşıma Dayalı Ölçme Araçları:Doğru-yanlış tipi testler. Çoktan seçmeli testler
5. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Geleneksel Yaklaşıma Dayalı Ölçme Araçları: Eşleştirmeli testler. Sözlü yoklamalar
6. Hafta Geleneksel (Eski) ve Tamamlayıcı/Alternatif (Yeni) Ölçme Anlayışlarının Karşılaştırılması.
7. Hafta Arasınav haftası
8. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: (Alternatif/Tamamlayıcı Ölçme) Performans Değerlendirme ve Proje Çalışmaları
9. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: (Alternatif/Tamamlayıcı Ölçme) Portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyası/Seçki Dosyası) Gözlem ve görüşme
10. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: (Alternatif/Tamamlayıcı Ölçme) Sözcük ve kavram öğretimi için Kavram Haritası, Sözcük İlişkilendirme Tablosu (KİT)Beceri alanlarını ölçmeye ve dilbilgisi öğretimine yönelik sınavlar, uygulamalar, etkinlikler
11. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: (Alternatif/Tamamlayıcı Ölçme) Okuma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri Dinleme becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri
12. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: (Alternatif/Tamamlayıcı Ölçme) Konuşma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri. Yazma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri
13. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: (Alternatif/Tamamlayıcı Ölçme) Öz ve Akran Değerlendirmeleri Dereceli Puanlama Anahtarı Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14. Hafta Dersin dönem sonu özeti ve değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve değerlendirme: performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme, Ankara: PegemA Yayıncılık.
Erkuş, A. (2006). Ölçme ve değerlendirme: kavramlar ve uygulamalar, Ankara: Ekinoks.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Devam15
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11515
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler21224
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3      X   X
P4       
P5       
P6       
P7    X    
P8       
P9       
P10