Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON TRK413 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ses eğitimi uygulamaları yapar.

2) Güzel konuşmaya dair sınıf seviyesinde etkinlikler planlar.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIProgramın amacı, Türkçenin doğru, güzel ve etkili konuşulmasını sağlamaktır. Doğru, güzel ve etkili konuşma için gerekli bilgilerin verildiği program; öğrencilerin derse nefes, beden, gevşeme/ rahatlama ve diksiyon uygulamalarıyla aktif olarak katılımıyla gerçekleşir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Konuşmanın Önemi, Genel Konuşma Kusurları, Konuşmayı Etkileyen Olgular, Gevşeme/Rahatlama Uygulaması 1, Doğru Duruş/Beden Çalışması, Doğaçlama Konuşma Etkinliği.
2. Hafta Uygulama: Beden, gevşeme/rahatlama çalışmaları. Konuşmayı Oluşturan Etmenler, Nefes, Nefes Çalışması 1, Nefes Denetim Çalışması, Doğaçlama Konuşma Etkinliği, Gevşeme/Rahatlama Uygulaması 2.
3. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, nefes, beden, nefes denetim çalışmaları. Nefes Çalışması 2, Cümlede Durak ve Nefes Alma Yerleri, Metin üzerinde nefes çalışması, Doğaçlama Konuşma Etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
4. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, nefes, beden, nefes denetim çalışmaları. Ses, Ses İyileştirme Yöntemleri, Ses Açma/Canlandırma, Doğaçlama Konuşma Etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
5. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, nefes, beden, ses açma/canlandırma çalışmaları. Boğumlanma, Organlarla ve metinlerle boğumlanma çalışması, Doğaçlama konuşma etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
6. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, beden, nefes, ses açma/canlandırma, artikülasyon çalışmaları. Yazım-Söyleyiş Ayrımı, Sorunlu Sesler,Hızlı Konuşma Sorunu, Doğaçlama konuşma etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
7. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, nefes, beden, ses açma/canlandırma, artikülasyon çalışmaları. Vurgu, Türkçede Vurgu Yerleri, Doğaçlama konuşma etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, nefes, beden, ses, artikülasyon çalışmaları. Nefes çalışması 3,4, Tonlama, Metin üzerinde tonlama çalışması, Doğaçlama Konuşma etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
10. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, nefes, beden, ses, artikülasyon çalışmaları. Ulama, Doğaçlama konuşma etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
11. Hafta Uygulama: Gevşeme/rahatlama, beden, nefes, ses, artikülasyon çalışmaları. İyi bir konuşmacının nitelikleri, Sunuş Yapmak, Doğaçlama konuşma etkinliği, Gevşeme/rahatlama çalışması.
12. Hafta Öğrenci Sunumları
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGürzap Can, Söz Söyleme ve Diksiyon, 22. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2016

Aksan Doğan, Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Bilgi Yay. İstanbul, 2002

Şenbay Nüzhet, Söz ve Diksiyon Sanatı, YKY, İstanbul,2012

Taşer Suat, Konuşma Eğitimi, Papirüs Ya. İstanbul, 1996
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler144
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3  X   X
P4   
P5   
P6   
P7  X   X
P8   
P9   
P10