Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim becerisi kazanmada söz varlığının yeri ve önemini açıklar. 2) Türkçe söz varlığının özelliklerini tanımlar. 3) Kelime öğrenme-öğretme stratejilerini açıklar. 4) Kelimelerle yaratıcı ifadeler (metafor) üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış
sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri;
kelime öğretim teknikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dil, dilbilim, anlambilim, iletişim ve dilbilgisinin temel kavramları
2. Hafta
Dilbilgisi ve sözcük bilgisinin iletişimdeki yeri
3. Hafta
Kök-ek kavramları, kök ve eklerin çeşitleri, yapım ve çekim ekleri
4. Hafta
Sözcük türleri, Yapılarına ve anlamlarına göre sözcükler
5. Hafta
Türkçenin söz varlığı unsurları
6. Hafta
Kelime sıklığı ve yaygınlığı
7. Hafta
Söz varlığı türleri, bağlam
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Kelime öğretimi strateji, yöntem ve teknikleri
10. Hafta
Kelime öğretimi strateji, yöntem ve teknikleri uygulamalar
11. Hafta
Kelime grupları
12. Hafta
Kelime grupları
13. Hafta
Yaratıcı, estetik dil çözümlemeleri
14. Hafta
Yaratıcı, estetik dil üretimi uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. AKSAN, Doğan, 1971, Anlambilimi ve Türk Anlambilimi, Ank. 2. AKSAN Doğan, 2005, Türkçenin Zenginlikleri İncelikleri, Bilgi Yay., Ankara. 3. BALYEMEZ S., 2016, Dilbilgisi Üzerine Çalışmalar, Pegem Y.,Ankara. 4. BANGUOĞLU, Tahsin, 1986, Türkçenin Grameri, TDK Yay., 2. Baskı, Ankara. 5. DEMİR, Nurettin ? E. Yılmaz, 2003, Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara 6. DEMİRCAN, Ömer, 1996, Türkçenin Ses Dizimi, Der Yayınları, İstanbul 7. EKER, Süer, 2005, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yay., 3. Baskı, Ankara 8. ERGİN, Muharrem, 1992, Türk Dil Bilgisi, Özal Mat.,İstanbul 9. GRÖNBECH K. 1995, Türkçenin Yapısı (Çeviren M.Akalın) TDK.Yayınları,Ankara.