DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknoloji tabanlı uygulamaları Türkçe dersi ders içeriği geliştirmek için kullanır, 2) Teknoloji tabanlı uygulamaları Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme çalışmaları için kullanır, 3) Teknoloji tabanlı uygulamalar arasından Türkçe öğretiminin hedef kitle, dil becerisi ve öğrenme kazanımlarına uygun şekilde seçim yapar. 4) Teknoloji tabanlı uygulamalarla Türkçe dersi ders planı geliştirir ve kullanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Teknoloji ve bilgi çağında dil öğretiminin özellikleri, öğretim teknolojilerinin dil öğretimine uyarlanması, Türkçenin ana dili ve yabancı dil olarak öğretiminde kullanılabilecek teknoloji tabanlı uygulamalar ve kullanım alanlarının örneklendirilmesi, dijital araçların kullanılarak Türkçe öğretiminde dört temel dil becerisine yönelik içerik tasarımları ve ölçme değerlendirme etkinliklerinin geliştirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Teknoloji, dijitalleşme, dijital dönüşümde Türkçe öğretiminin yeri | 2. Hafta | Zihin haritası programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 3. Hafta | Pano oluşturma programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 4. Hafta | Poster - karikatür oluşturma programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 5. Hafta | Hikaye - kitap yazma programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 6. Hafta | Not alma ve blog oluşturma programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 7. Hafta | Test - bulmaca oluşturma programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 8. Hafta | VİZE HAFTASI | 9. Hafta | Sunum programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 10. Hafta | Bilgi afişi programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 11. Hafta | Sanal sınıf programları ve Türkçe öğretiminde kullanımına yönelik örnekler | 12. Hafta | Teknoloji içerikli ders planlarının sunumu | 13. Hafta | Teknoloji içerikli ders planlarının sunumu | 14. Hafta | Teknoloji içerikli ders planlarının sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Benzer, A. (2017). Dijital Çağda Öğretim Teknolojileri ile Türkçe Öğretimi. Ankara: TTGV Yayınları. Susar Kırmızı, F. (Ed. ) (2021). Dijital Dönüşümde Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 20 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 17 | 17 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |