Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ELEŞTİREL OKUMA TRK408 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme becerileri hakkında yorum yapar
2) Eleştirel okuma stratejilerini uygular
3) Eleştirel okuma uygulamaları tasarlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIEleştirel düşünme tanımı ve kapsamı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Program, ilkeler, okuma biçimleri
2. Hafta Eleştirel okuma tanımı ve kapsamı
3. Hafta Eleştirel okuma becerileri
4. Hafta Akıl yürütme stratejileri ve teknikler 1: Metinle bağ kurma
5. Hafta Teknikler 2: Metin işaretleme(öğretici metin analiz)
6. Hafta Teknikler 3: Metni sorgulayarak okuma
7. Hafta Teknikler 4: Metin organizasyonunu anlama/ karşılaştırma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Şiiri yakın okuma; okuma halkası tekniği
10. Hafta Öykü yakın okuma çalışması
11. Hafta Uygulama çalışması, okuma halkası tekniği
12. Hafta Yakın okuma planları değerlendirmesi
13. Hafta Yakın Okuma planları değerlendirmesi
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Okuma Üzerine Yakın Okumalar, Komisyon, 2017
2. Okuma Uğraşı, Akşit Göktürk
3. Ben Buradan Okuyorum, Tim Parks, Metis
4. ÖZDEMİR, Emin, Eleştirel Okuma, Bilgi Yay.2007.
5. ŞAHİN, Y.(2011), Okuma Eğitimi, Eğitim Kit..
6. ARICI; A. F.(2018) Okuma Eğitimi, Pegem yay.
7. KARASAKALOĞLU N.- BULUT,B. Kurmaca Metinlerin Eleştirel Okuma Becerisini Geliştirme Aracı Olarak Kullanılması, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2012)
8. AŞILIOĞLU, Bayram, ?Bilişsel Öğrenmeler İçin Eleştirel Okumanın Önemi ve Onu Geliştirme Yolları?
9. AKDAN, Osman, ?Türkçe Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğimlerinin Eleştirel Okuma Becerisine Etkisi
10. ÇİFÇİ, Musa, ?Eleştirel Okuma?
11. ATEŞ, Seyit, ?Eleştirel Okuma ve Bir Beceri Olarak Öğretim?
12. Topçu, Ümmühan, ?Eleştirel Okuma Becerilerinin Türk Edebiyatı Dersi Sınav Kağıtlarına Yansıması, 2. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu Kitabı, Gazi ün. Yay., 2017, 699-708.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Uygulama/Pratik135
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık11616
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Atolye Çalışması
Uygulama5945
Toplam İş Yükü89
Toplam İş Yükü / 302,96
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3    X   X
P4     
P5    X   X
P6     
P7     
P8     
P9    X   X
P10    X   X