Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ TRK402 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ana dili ve yabancı/ ikinci dil öğretimindeki temel kavramları karşılaştırır,
2) yabancı dil öğretimi yaklaşımlarını ve bunların Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yansımalarını değerlendirir,
3) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla hazırlanmış olan öğretim programlarını karşılaştırır,
4) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla hazırlanmış olan ders kitaplarını karşılaştırır,
5) Türkçenin yabancı dil olarak öğretim sürecini amaç, içerik, eğitim durumu ve ölçme-değerlendirme ögeleriyle değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürkçenin yabancı dil öğretiminde kuramsal çerçeve; yabancı dil öğretimi yaklaşımları (İşlevsel dil öğretimi yaklaşımı, eylem görev odaklı dil öğretimi yaklaşımı, geleneksel yaklaşımlar). Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni'nin (D-AOBM)değerlendirilmesi, Türkçenin ana dili olarak öğretilmesiyle yabancı dil olarak öğretilmesi arasındaki farklar; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitim ortamları, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde etkinlik geliştirme; Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının incelenmesi, Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kültürlerarasılık.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil, dil edinimi, ana dili, ikinci dil, dil öğretimi kavramları
2. Hafta Tarihi süreçte Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
3. Hafta Yabancı/ ikinci dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemler
4. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ilkeler
5. Hafta Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (D-AOBM)
6. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla geliştirilmiş öğretim programları
7. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil becerileri (dinleme-okuma)
8. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil becerileri (konuşma-yazma)
9. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil ve sözcük bilgisi
10. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirme
11. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürlerarasılık
12. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi I
13. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi II
14. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi III
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAydın, Ö. (1999). İkinci dil olarak Türkçe öğretiminde Türkçe dilbilgisi betimlemelerinin
Görünümü. Çağdaş Türk Dili, 137-138, 33-41.
Barın, E. (1992). Yabancılara Türkçe öğretiminde bir metod denemesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Bayraktar, N. (2005). Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi. Aralık 15, 2010 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır.
Benhür, M. H. (2002). Türkçenin yabancılara öğretiminde tartışılmayan ana kavramlar. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). (2021).
Demircan, Ö. (2002). Yabancı dil öğretim yöntemleri. İstanbul: Der Yayınevi.
Demirel, Ö. (2007). Yabancı dil öğretimi (3. basım). Ankara: Pegema Yayıncılık.
Hengirmen, M. (1993). Yabancı dil öğretim yöntemleri ve tömer yöntemi. Ankara: Engin Yayınevi.
Kana, F. (2021). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi: sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Eğiten.
Kardaş, M.N. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
Kılınç, A., Şahin, A. (2012). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
Köksal, D., Ulum, Ö. G., Duruk, E. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi: Dil Politikası-Kültür-Yöntem-Teknoloji. Ankara: Nobel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Ödev130
Örnek Olay Sunumu120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13339
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık177
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11111
Ders Planı Geliştirme 11111
Etkinlik Geliştirme 11111
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9         
P10