Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ TRK310 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma planlar.
2) Bilimsel araştırma temel hipotez ve sayıltılarını geliştirir.
3) Bilimsel araştırma için gerekli alanyazın taramasını gerçekleştirir.
4) Bilimsel araştırma projesi için gerekli örnekleme yöntemini planlar.
5) Bilimsel araştırma projesi için veri toplar.
6) Bilimsel araştırma projesi ver analizini gerçekleştirir.
7) Bilimsel araştırma projesi bulgularını paylaşır ve tartışır.
8) Bilimsel araştırma raporu hazırlama becerilerini kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMITürkçe öğretimi alanına ilişkin güncel bir sorunun bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak ele alınıp değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilimsel araştırma içeriği ve yöntemleri ile ilgili hatırlatma ve bilgilendirme.
2. Hafta Araştırma amacı ile seçilen orijinal bir konunun neden seçildiğinin gerekçelendirilmesi.
3. Hafta Araştırma amaçlarının ve alt amaçlarının oluşturulması.
4. Hafta Araştırma alanına ilişkin taramaların gerçekleştirilmesi.
5. Hafta Araştırma konusu ile ilgili olarak operasyonel tanımların oluşturulması.
6. Hafta Araştırma amacına uygun yöntem önerisinin geliştirilmesi.
7. Hafta Araştırma önerisinin rapor teslimi.
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Uygun veri toplama tekniklerinin belirlenmesi.
10. Hafta Uygulama yapılması.
11. Hafta Araştırma amaçlarına uygun biçimde toplanan verilerin uygun yöntemler ile analiz edilmesi.
12. Hafta Araştırma bulgularının raporlaştırılması ve tartışılması.
13. Hafta Raporun tüm öğelerinin bütün haline getirilmesi ve kaynakçanın düzenlenmesi.
14. Hafta Genel değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBüyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2021). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara:Pegem Akademi.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Creswell, J.W. (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. İstanbul: Edam.
Akıllı, M. (2022). Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Proje Hazırlama. Ankara: Pegem Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama,Diğer,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Diğer140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Danışmanla Toplantı11010
Rapor yazma11212
Makale İnceleme11212
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma11212
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X   X   X   X   X   X
P2               
P3               
P4  X   X   X   X   X   X   X   X
P5               
P6  X   X   X   X   X   X   X   X
P7               
P8  X   X   X   X   X   X   X   X
P9               
P10