Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ TRK306 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 1 + 2 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 5., 6., 7. ve 8. sınıf Türkçe derslerinin içeriğini ve hedeflerini açıklar.
2) Türkçe öğretiminde kullanılmak üzere öğrenme araç ve gereci üretir.
3) Belli başlı öğrenme ve öğretme stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini uygular.
4) Türkçe öğretimi için yeni yöntem ve teknikler geliştirir.
5) Ders anlatım uygulamaları yapar ve akranlarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürkçe öğretiminin yöntem, teknik, kavram, ilke, ortam ve dayanakları, yönetmelikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, Türkçe dersi öğretim programının eleştirel bakış açısıyla incelenip değerlendirilmesi, etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin dilin kurallarına uygun olarak geliştirilmesi, dilbilgisi öğretim alanındaki bilgilerin beceriye dönüştürülmesi, Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri, metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi, metnin çeşitli yönlerden incelenmesi, kazanılan bilgi ve becerilerin daha kalıcı olmasının sağlanması için uygulama çalışmaları, ölçme- değerlendirmenin araç, tür ve yöntemleri, Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. Düzeye uygun metinlerle çağdaş bir öğretim ortamı hazırlama çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin İçeriği-İşleniş-İlkeler ve Programlama
2. Hafta Öğretmen yeterlikleri ve planlama yeterlikleri
3. Hafta Türkçe Dersi kazanımları ve aşamalılık
4. Hafta Öğretim Basamakları ve ders planlama (Ortak çalışma) Metin seçimi, metin sınırlama çalışmaları, özetleme teknikleri
5. Hafta Değerlendirme aracı olkuşturma
6. Hafta Ders dışı eğitim araçları geliştirme
7. Hafta Örnek ders anlatımı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Örnek ders anlatımı
10. Hafta Örnek ders anlatımı
11. Hafta Örnek ders anlatımı
12. Hafta Örnek ders anlatımı
13. Hafta Örnek ders anlatımı
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYIDIZ, Cemal, Türkçe Eğitimi
ÇER , Erkan, Türkçe Öğretiminde Etkinlikler
GÜNEŞ Firdevs, Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar Modeller
Ali Fuat ARICI, Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji-Yöntem Ve Teknikler
UÇGUN, Duygu, ?Özel Öğretim Yöntemleri? Dersinin Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Sürecine Katkısı?
TAŞPINAR, Mehmet, Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri, Üniversite Kit. Elazığ,
ALKAN, Cevat-Mehmet Kurt, Özel Öğretim Yöntemleri, Anı Yay., Ank.
DEMİREL, Özcan. Türkçe Öğretimi: Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin. PeGem A Yayıncılık. Ankara.
DEMİREL, Özcan (1997). Türkçe Programı ve Öğretimi, PeGemA Yayınları Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİAra Sınav 1 5 Ödev 6 35 Makale Sunuşu Toplam(%) Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) Finalin Başarıya Oranı(%) 1 60 Toplam(%) 100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler51575
Ders Planı Geliştirme 11313
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X   X   X  
P3  X        
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9    X       X
P10