Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 5., 6., 7. ve 8. sınıf Türkçe derslerinin içeriğini ve hedeflerini açıklar. 2) Türkçe öğretiminde kullanılmak üzere öğrenme araç ve gereci üretir. 3) Belli başlı öğrenme ve öğretme stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini uygular. 4) Türkçe öğretimi için yeni yöntem ve teknikler geliştirir. 5) Ders anlatım uygulamaları yapar ve akranlarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Türkçe öğretiminin yöntem, teknik, kavram, ilke, ortam ve dayanakları, yönetmelikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, Türkçe dersi öğretim programının eleştirel bakış açısıyla incelenip değerlendirilmesi, etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin dilin kurallarına uygun olarak geliştirilmesi, dilbilgisi öğretim alanındaki bilgilerin beceriye dönüştürülmesi, Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri, metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi, metnin çeşitli yönlerden incelenmesi, kazanılan bilgi ve becerilerin daha kalıcı olmasının sağlanması için uygulama çalışmaları, ölçme- değerlendirmenin araç, tür ve yöntemleri, Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. Düzeye uygun metinlerle çağdaş bir öğretim ortamı hazırlama çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin İçeriği-İşleniş-İlkeler ve Programlama
2. Hafta
Öğretmen yeterlikleri ve planlama yeterlikleri
3. Hafta
Türkçe Dersi kazanımları ve aşamalılık
4. Hafta
Öğretim Basamakları ve ders planlama (Ortak çalışma) Metin seçimi, metin sınırlama çalışmaları, özetleme teknikleri
5. Hafta
Değerlendirme aracı olkuşturma
6. Hafta
Ders dışı eğitim araçları geliştirme
7. Hafta
Örnek ders anlatımı
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Örnek ders anlatımı
10. Hafta
Örnek ders anlatımı
11. Hafta
Örnek ders anlatımı
12. Hafta
Örnek ders anlatımı
13. Hafta
Örnek ders anlatımı
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
YIDIZ, Cemal, Türkçe Eğitimi ÇER , Erkan, Türkçe Öğretiminde Etkinlikler GÜNEŞ Firdevs, Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar Modeller Ali Fuat ARICI, Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji-Yöntem Ve Teknikler UÇGUN, Duygu, ?Özel Öğretim Yöntemleri? Dersinin Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Sürecine Katkısı? TAŞPINAR, Mehmet, Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri, Üniversite Kit. Elazığ, ALKAN, Cevat-Mehmet Kurt, Özel Öğretim Yöntemleri, Anı Yay., Ank. DEMİREL, Özcan. Türkçe Öğretimi: Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin. PeGem A Yayıncılık. Ankara. DEMİREL, Özcan (1997). Türkçe Programı ve Öğretimi, PeGemA Yayınları Ankara.