Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KONUŞMA EĞİTİMİ TRK304 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Belli bir konuda düşüncelerini açıklar
2) Konuşma yöntemlerini ve tekniklerini uygular
3) Ortama ve duruma uygun hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma becerilerini geliştirebilir
4) Sınıf düzeyine uygun konuşma etkinlikleri düzenler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEROkuma Eğitimi, Dinleme Eğitimi, Yazma Eğitimi
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğretmen adaylarının konuşma ve konuşma eğitimine yönelik temel kavramları bilmelerini; Türkçe Dersi Öğretim Programında konuşma becerisiyle ilgili kazanım ve etkinliklerin amaca uygunluğunu değerlendirmelerini ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlamalarını sağlamaktır. Dersin içeriği genel olarak: Konuşma eğitimiyle ilgili temel bilgiler, konuşmanın fiziksel ve bilişsel ögeleri; konuşma-bellek-söz varlığı ilişkisi ve beden dili; konuşmada prozodik özelliklerin (vurgu, ton, ezgi vb.) üretilmesi; konuşma türleri, sözlü anlatım (tartışmacı/ikna edici, bilgilendirici, estetik konuşma vb.) ve karşılıklı konuşma; konuşma becerisine yönelik eğitim ortamları; konuşma yöntem ve teknikleri; konuşma becerisini ölçme ve değerlendirme, konuşma etkinlikleri tasarlama
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İzlencelerin dağıtılması ve derse yönelik bilgilendirme. Dönem boyunca işlenecek konulara ilişkin açıklama
2. Hafta Konuşma eğitiminin temel kavramları. Konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler
3. Hafta Konuşma eğitimi: Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar.
4. Hafta Konuşma türleri ve konuşma kuralları. Konuşma yöntemleri
5. Hafta Türk eğitim programlarında konuşma eğitimine genel bakış / Türkçe Dersi Öğretim Programında konuşma becerisine yönelik kazanımlar ve etkinlikler / Türkçe Dersi Öğretim Programındaki konuşma eğitimi uygulamalarına eleştirel bakış. Konuşmanın diğer dil becerileriyle (dinleme, okuma ve yazma) ilişkisi.
6. Hafta Türk eğitim programlarında konuşma eğitimine genel bakış / Türkçe Dersi Öğretim Programında konuşma becerisine yönelik kazanımlar ve etkinlikler / Türkçe Dersi Öğretim Programındaki konuşma eğitimi uygulamalarına eleştirel bakış. Konuşmanın diğer dil becerileriyle (dinleme, okuma ve yazma) ilişkisi.
7. Hafta Öğrencilerin konuşma becerilerini (hazırlıklı-hazırlıksız) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikler
8. Hafta Arasınav haftası (Bu derste arasınav yapılmayacaktır.)
9. Hafta Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme (etkinlik ve uygulamalar)
10. Hafta Konuşma eğitimi ders içerikleri tasarlama
11. Hafta Konuşma eğitimi ders içerikleri tasarlama
12. Hafta Konuşma eğitimi ders içerikleri tasarlama
13. Hafta Konuşma eğitimi ders içerikleri tasarlama
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGÜNDÜZ O., ŞİMŞEK T. (2014) Uygulamalı Konuşma Eğitimi, Ankara:Grafiker Yay.
KEÇİK İlknur, UZUN Leyla (2002), Sözlü ve Yazılı Anlatım, Eskişehir:Anadolu Ünv.Yay.
KIBRIS İbrahim (2010) Türkçe II- Sözlü Anlatım Ankara: Kök Yayıncılık.
ÖZDEMİR Emin (1986) Konuşma Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi,
TAŞER Suat (2006), Konuşma Eğitimi, İstanbul:Papirüs Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev115
Uygulama/Pratik15
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati12112
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler11515
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2    X     X
P3      X   X
P4       
P5       
P6        X
P7  X      
P8       
P9       
P10