Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK DİL BİLGİSİ 4: CÜMLE BİLGİSİ TRK210 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçe sözcük öbeklerinin yapısını çözümler,
2) cümle ögelerini ve bunların dizimdeki görevlerini karşılaştırır,
3) cümleleri türleri bakımından sınıflandırır,
4) farklı cümle türlerinin metne olan katkılarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTürk Dil Bilgisi I-II-III.
DERS TANIMICümle bilgisi, söz dizimi, Türkiye Türkçesi söz diziminin genel özellikleri-ilkeleri; belirtme öbekleri; cümle, cümlenin ögeleri, türleri, cümle çözümleme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türkçede söz dizimi, söz dizimi ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta Sözcük öbekleri (kelime grupları)-1
3. Hafta Sözcük öbekleri (kelime grupları)-2
4. Hafta Cümleyi oluşturan ögeler-1
5. Hafta Cümleyi oluşturan ögeler-2
6. Hafta Cümlede yapı ve anlam-1
7. Hafta Cümlede yapı ve anlam-2
8. Hafta VİZE
9. Hafta Cümle çözümlemeleri
10. Hafta Cümle çözümlemeleri
11. Hafta Cümle çözümlemeleri
12. Hafta Cümle çözümlemeleri
13. Hafta Cümle çözümlemeleri
14. Hafta Cümle çözümlemeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aksan, D. (2007). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dil bilim. Ankara: TDK.
Banguoğlu, T. (2007). Türkçenin grameri. (8. baskı). Ankara: TDK.
Demir, N. (2019). Türkçe cümle bilgisi. Ankara: Altınordu.
Ediskun, H. (2003). Türk dilbilgisi. (8. basım). İstanbul: Remzi.
Ergin, M. (1994). Üniversiteler için Türk dili. İstanbul: Bayrak.
Eker, S. (2003). Çağdaş Türk dili. Ankara: Grafiker.
Gencan, T. (1991). Dilbilgisi Lise: I-II-III. İstanbul: Kanaat.
Karaağaç, G. (2017). Türkçenin söz dizimi. İstanbul: Kesit.
Karahan, L. (1999). Türkçede söz dizimi -cümle tahlilleri-. Ankara: Akçağ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Uygulama144
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10