Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının Türk edebiyatı içindeki yerine dair değerlendirme yapabilirler. 2) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının önemli temsilcilerini tanıtabilirler. 3) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı metinlerini analiz edebilirler. 4) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatına ait ürünleri Türkçe eğitimi açısından değerlendirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının genel özellikleri, dönemde ortaya çıkan edebi anlayışlar ve edebi okullar; öykü, roman, şiir vb. edebi türlerden başlıca yapıtların incelenmesi; bu döneme ait başlıca edebiyatçıların belirgin özellikleriyle tanıtılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. hafta: Derse giriş, izlencenin tanıtılması, Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının genel özellikleri.
2. Hafta
2. hafta: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında 1940?lı yıllara kadar olan gelişmeler (Memleket Edebiyatı, Beş Hececiler, Yedi Meşaleciler); Türk romanı ve öykücülüğü, bu edebi ekollerin başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
3. Hafta
3. hafta: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında 1940?lı yıllara kadar olan gelişmeler (Memleket Edebiyatı, Beş Hececiler, Yedi Meşaleciler); Türk romanı ve öykücülüğü, bu edebi ekollerin başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
4. Hafta
4. hafta: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında öz-şiir anlayışı; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
5. Hafta
5. hafta: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında toplumcu gerçekçilik; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
6. Hafta
6. hafta: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında toplumcu gerçekçilik; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında din-merkezli edebiyat anlayışı; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
7. Hafta
7. hafta: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında din-merkezli edebiyat anlayışı; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
8. Hafta
Ara Sınav.
9. Hafta
9. hafta: Garip Hareketi; bu edebi ekolün başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması.
10. Hafta
10. hafta: Modern Türk öykücülüğü ve romanı, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
11. Hafta
11. hafta: Modern Türk öykücülüğü ve romanı, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi. İkinci Yeni Şiiri; bu edebi ekolün başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması.
12. Hafta
12. hafta: İkinci Yeni Şiiri; bu edebi ekolün başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması.
13. Hafta
13. hafta: Türk edebiyatında postmodernist eğilimler, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
14. Hafta
14. hafta: Türk edebiyatında postmodernist eğilimler, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Büyük Türk Klasikleri, XIV Cilt (2002). İstanbul: Ötüken Yayınları. Enginün, İnci (2015). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergah Yayınları. Geçgel, Hulusi (2009). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayınları. Gür, Alim ve Engin, Ertan (2013). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. Kıbrıs, İbrahim (2012). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayınları. Moran, Berna (1995). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, III Cilt. İstanbul: İletişim Yayınları. Kaplan, Mehmet, (2015). Şiir Tahlilleri 2. İstanbul: Dergah Yayınları. Korkmaz, Ramazan (Ed.) (2016). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Metin Çözümleme.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
8
3
24
Final Sınavına Hazırlık
1
13
13
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ