Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK HALK EDEBİYATI 1 TRK205 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halk edebiyatı kavramını açıklayabilecek ve halk edebiyatının kollarını tanımlayabileceklerdir.
2) Türk halk edebiyatı metinlerini (destanlar, masallar, efsaneler, halk hikayeleri ve şiirler) inceleyebileceklerdir.
3) Türk halk edebiyatı metinlerini (destanlar, masallar, efsaneler, halk hikayeleri ve şiirler) yorumlayabileceklerdir.
4) İslamiyet öncesi ve sonrası eski Türk destanlarını, masalları, efsaneleri, halk hikayeleri ve şiirleri sınıflandırabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITürk Halk Edebiyatının mahiyeti, kavram alanı, tarihsel süreci; Halk Edebiyatının kolları; İslamiyet öncesi ve sonrası eski Türk destanları, masalları, efsaneleri, halk hikayeleri ve şiirleri, Halk edebiyatı metinleri üzerinde çözümleme çalışmaları ve bu metinlerden ilköğretim için uygun olanlarını seçme çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Halk edebiyatı kavramı
2. Hafta Halk edebiyatının genel özellikleri
3. Hafta Halk edebiyatının kolları
4. Hafta Halk edebiyatının kolları
5. Hafta İslamiyet öncesi Türk destanları
6. Hafta İslamiyet öncesi Türk destanları
7. Hafta İslamiyet öncesi Türk destanları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İslamiyet öncesi Türk destanları
10. Hafta İslamiyet öncesi Türk destanları
11. Hafta Efsaneler
12. Hafta Türk halk şiiri
13. Hafta Türk halk şiiri
14. Hafta Türk halk şiiri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGüzel, Abdurrahman (2007) Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Yayınları.
Elçin, Şükrü (2003) Halk Edebiyatına Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları.
Boratav, Pertev Naili (2003), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: İletişim yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13636
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık12626
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4       
P5  X   X   X   X
P6       
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X