Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI TRK204 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçe özel öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerini karşılaştırır,
2) Öğrenme ve öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin dil becerilerinin öğretimine yansımalarını değerlendirir,
3) Türkçe öğretimini çeşitli boyutlarıyla ele alarak değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTEAD108 Dil Eğitiminin Temel Kavramları
DERS TANIMITürkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel kavramlar
2. Hafta Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
3. Hafta Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
4. Hafta Türkçe öğretiminin tarihçesi
5. Hafta Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları
6. Hafta Okuma becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
7. Hafta Konuşma becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
8. Hafta VİZE
9. Hafta Yazma becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
10. Hafta Dinleme becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
11. Hafta Dil bilgisi öğretimi ve sınıf içi uygulama örnekleri
12. Hafta Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
13. Hafta Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri
14. Hafta Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCalp, M. & Calp, Ş. (2016). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi I-II. Ankara: Nobel.
Demirel, Ö. (2003). Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem.
Dilidüzgün, S. (Ed.).(2016). Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı.
Güneş, F. (2017). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem.
Güzel, A. & Karatay, H. (2014). Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ.
Kırkkılıç, A. & Akyol, H. (Ed.).(2009). İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem.
Öz, F. (2011). Uygulamalı Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı.
Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü.
Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü.
T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx (zorunlu)
Topçuğlu Ünal, F. (ed.)(2019). Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayınl.
Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Akçağ.
Yıldırım, H. Ç. (2021). "Türkçe Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları".Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış içinde (Ed.: F. Temizyürek, T. Türkben), 345-390. Ankara: Pegem.
Yıldız, C. (Ed.). (2013). Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler12020
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2    X  
P3  X   X   X
P4     
P5      X
P6     
P7     
P8     
P9     
P10