Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dil eğitiminin temel kavramlarını açıklar, 2) Dil eğitiminin temel kavramları arasındaki ilişkileri çözümler, 3) Dil eğitimindeki öğrenme alanlarını karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; okuma, dinleme, yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dil eğitimiyle ilgili genel kavramlar-1
2. Hafta
Dil eğitimiyle ilgili genel kavramlar-2
3. Hafta
Okuma ve ilkokuma yazma alanıyla ilgili kavramlar-1
4. Hafta
Okuma ve ilkokuma yazma alanıyla ilgili kavramlar-2
5. Hafta
Öğrenme, bellek, beyin ve belleklerle ilgili kavramlar-1
6. Hafta
Öğrenme, bellek, beyin ve belleklerle ilgili kavramlar-2
7. Hafta
Konuşma, dinleme, iletişim ve sözsüz iletişimle ilgili kavramlar -1
8. Hafta
Konuşma, dinleme, iletişim ve sözsüz iletişimle ilgili kavramlar -2
9. Hafta
Bilgi ile ilgili temel kavramlar
10. Hafta
Söz varlığı ile ilgili temel kavramlar
11. Hafta
Yazma ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar-1
12. Hafta
Yazma ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar-2
13. Hafta
Dil bilim, dil bilgisi, gösterge bilim, anlam bilim alanlarıyla ilgili temel kavramlar
14. Hafta
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Zorunlu kaynaklar:
Karatay, H. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Asos. Onan, B. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Nobel. Şen, Ü. (Ed.)(2022). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Pegem T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
Önerilen kaynaklar:
Calp, M. & Calp, Ş. (2016). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi I-II. Ankara: Nobel. Dilidüzgün, S. (Ed.).(2016). Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı. Güneş, F. (2017). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem. Güzel, A. & Karatay, H. (2014). Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ. Öz, F. (2011). Uygulamalı Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı. Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü. Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
30
30
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
14
14
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ