Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI TRK108 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I. Eğt Komite
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dil eğitiminin temel kavramlarını açıklar,
2) Dil eğitiminin temel kavramları arasındaki ilişkileri çözümler,
3) Dil eğitimindeki öğrenme alanlarını karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; okuma, dinleme, yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil eğitimiyle ilgili genel kavramlar-1
2. Hafta Dil eğitimiyle ilgili genel kavramlar-2
3. Hafta Okuma ve ilkokuma yazma alanıyla ilgili kavramlar-1
4. Hafta Okuma ve ilkokuma yazma alanıyla ilgili kavramlar-2
5. Hafta Öğrenme, bellek, beyin ve belleklerle ilgili kavramlar-1
6. Hafta Öğrenme, bellek, beyin ve belleklerle ilgili kavramlar-2
7. Hafta Konuşma, dinleme, iletişim ve sözsüz iletişimle ilgili kavramlar -1
8. Hafta Konuşma, dinleme, iletişim ve sözsüz iletişimle ilgili kavramlar -2
9. Hafta Bilgi ile ilgili temel kavramlar
10. Hafta Söz varlığı ile ilgili temel kavramlar
11. Hafta Yazma ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar-1
12. Hafta Yazma ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar-2
13. Hafta Dil bilim, dil bilgisi, gösterge bilim, anlam bilim alanlarıyla ilgili temel kavramlar
14. Hafta Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu kaynaklar:

Karatay, H. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Asos.
Onan, B. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Nobel.
Şen, Ü. (Ed.)(2022). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Pegem
T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx

Önerilen kaynaklar:

Calp, M. & Calp, Ş. (2016). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi I-II. Ankara: Nobel.
Dilidüzgün, S. (Ed.).(2016). Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı.
Güneş, F. (2017). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem.
Güzel, A. & Karatay, H. (2014). Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ.
Öz, F. (2011). Uygulamalı Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı.
Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü.
Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Makale Sunuşu110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav13030
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11414
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9     
P10