Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK HALK OYUNLARI GKE454 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Anadolu folkloru hakkında görüş kazanır,
2) Yöresel halk kültürleri ve farklılıkları konusunda bilgi sahibi olur,
3) Halk oyunlarının çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur,
4) Sahneleme ve oyun oynama yeteneği kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFolklorun tanımı; ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğrenme, halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yöresel figür öğrenme; öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Folklor tanımı
2. Hafta Ritim ve algılama çalışmaları, uzuvlarımızı ritmik kullanma.
3. Hafta Oyun ve halk oyunu tanımı, niçin oynarız? Figür çalışmaları, El - Kol koordinasyonu
4. Hafta Halk oyunlarımızı tanıma - Yöresel Farklılıklar- Figür çalışmaları, El - Kol koordinasyonu
5. Hafta Yöresel farklılıklar ve bu farklılıkların nedenleri? Yöresel figür öğrenme.
6. Hafta Halk Oyunlarının sınıflandırılması. Bar türü Yöresel figür öğrenme.
7. Hafta Halk Oyunlarının sınıflandırılması. Halay ve kaşık türü Yöresel figür öğrenme.
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Halk Oyunlarının sınıflandırılması. Horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme
10. Hafta Halk Oyunlarının sınıflandırılması Zeybek türü yöresel figür öğrenme
11. Hafta Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar
12. Hafta Halk oyunlarının sahnelenmesi - Sahneleme türleri ve farklılıkları
13. Hafta Uygulamalı çalışmalar
14. Hafta Uygulamalı çalışmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Folklora Giriş, Doç. Göktan AY , İTÜ Devlet Konservatuarı 1990 İstanbul ?
- Sahneleme de yapılan yanlışlıklar, Ahmet ÇAKIR
- Sahneleme üzerine düşünceler, Şerif BAYKURT
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler
Toplam İş Yükü94
Toplam İş Yükü / 303,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X