Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Programlama ve kodlama arasındaki farkı açıklayabilir 2) Bilgisayarların gelişimi ile programlamanın gelişimini ilişkilendirebilir 3) Programlama öğretim sürecinde yaşanan gelişmelerin farkına varabilir 4) Programlamanın farklı yaş gruplarında nasıl öğretileceğini anlayabilir 5) Bilgisayarsız programlama öğretimi konusunda deneyim kazanabilir 6) Blok tabanlı, metin tabanlı ve fiziksel programlama yaklaşımlarını kullanabilir 7) Programlama öğretimi sürecinin nasıl değerlendirileceğini kavrayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
GNKE111, BTU100
DERS TANIMI
Programlama öğretiminin her yaşta pedagojik açıdan uygun yöntem ve yaklaşımlar ile yapılması için
gerekli bilgi, beceri ve tutumun kazandırılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Programlama Dillerinin Tarihi ve Programlama Öğretimi
2. Hafta
Dünyada Programlama Öğretimi
3. Hafta
Türkiye'de Programlama Öğretimi
4. Hafta
Programlama Öğretimi İçin Pedagojik Yaklaşımlar
5. Hafta
Bilişsel, Duyuşsal ve Sosyal Açıdan Programlama Öğretimi
6. Hafta
Programlama Öğretimine İlişkin İlkokul, Ortaokul ve Lise Düzeylerinde Yapılan Araştırmalar
Programlama Öğretiminde Geleceğe Yönelik Eğilimler
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Gülbahar, Y. & Karal, H. (Editörler). (2018). Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 2. Gülbahar Y, Kalelioğlu F, Kert SB, Kaplan A, Koçak B, İliş EB, Karaosmanoğlu G, Demirci O, Köse T, Kaymak Özgür Y. (Editörler). (2017). 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi: Öğretmen Rehberi. Google: İstanbul. 3. Gülbahar Y, Kalelioğlu F, Kert SB, İliş EB, Kıdıman Demirhan E, Yurdakök EA, Karaosmanoğlu G. (Editörler). (2018). 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi: Öğretmen Rehberi. Google, İstanbul. 4. Alexiou-Ray, J., Raulston, C., Fenton, D., & Johnston, S. (2018). Coding: Coding in the K-12 Classroom. In A. Ottenbreit-Leftwich & R. Kimmons, The K-12 Educational Technology Handbook. EdTech Books. URL: https://edtechbooks.org/k12handbook/coding_in_k-12
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
3
39
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
13
2
26
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
16
32
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ