Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNDE YÖNTEM VE YAKLAŞIMLAR GKE444 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Programlama ve kodlama arasındaki farkı açıklayabilir
2) Bilgisayarların gelişimi ile programlamanın gelişimini ilişkilendirebilir
3) Programlama öğretim sürecinde yaşanan gelişmelerin farkına varabilir
4) Programlamanın farklı yaş gruplarında nasıl öğretileceğini anlayabilir
5) Bilgisayarsız programlama öğretimi konusunda deneyim kazanabilir
6) Blok tabanlı, metin tabanlı ve fiziksel programlama yaklaşımlarını kullanabilir
7) Programlama öğretimi sürecinin nasıl değerlendirileceğini kavrayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERGNKE111, BTU100
DERS TANIMIProgramlama öğretiminin her yaşta pedagojik açıdan uygun yöntem ve yaklaşımlar ile yapılması için gerekli bilgi, beceri ve tutumun kazandırılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Programlama Dillerinin Tarihi ve Programlama Öğretimi
2. Hafta Dünyada Programlama Öğretimi
3. Hafta Türkiye'de Programlama Öğretimi
4. Hafta Programlama Öğretimi İçin Pedagojik Yaklaşımlar
5. Hafta Bilişsel, Duyuşsal ve Sosyal Açıdan Programlama Öğretimi
6. Hafta Programlama Öğretimine İlişkin İlkokul, Ortaokul ve Lise Düzeylerinde Yapılan Araştırmalar
7. Hafta Programlama Öğretiminde Bilgisayarsız Etkinlikler
8. Hafta Programlama Öğretimi ve Drama
9. Hafta Blok Tabanlı Programlama
10. Hafta Metin Tabanlı Programlama
11. Hafta Fiziksel Programlama
12. Hafta Programlama Öğretiminde Mobil Uygulamalar
13. Hafta Programlama Öğretiminde Değerlendirme Yaklaşımları
14. Hafta Programlama Öğretiminde Geleceğe Yönelik Eğilimler
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Gülbahar, Y. & Karal, H. (Editörler). (2018). Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
2. Gülbahar Y, Kalelioğlu F, Kert SB, Kaplan A, Koçak B, İliş EB, Karaosmanoğlu G, Demirci O, Köse T, Kaymak Özgür Y. (Editörler). (2017). 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi: Öğretmen Rehberi. Google: İstanbul.
3. Gülbahar Y, Kalelioğlu F, Kert SB, İliş EB, Kıdıman Demirhan E, Yurdakök EA, Karaosmanoğlu G. (Editörler). (2018). 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi: Öğretmen Rehberi. Google, İstanbul.
4. Alexiou-Ray, J., Raulston, C., Fenton, D., & Johnston, S. (2018). Coding: Coding in the K-12 Classroom. In A. Ottenbreit-Leftwich & R. Kimmons, The K-12 Educational Technology Handbook. EdTech Books. URL: https://edtechbooks.org/k12handbook/coding_in_k-12
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13339
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21632
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5             
P6             
P7  X   X   X   X   X   X   X
P8             
P9             
P10