Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamalarını bilir 2) Kariyer stratejileri ve kariyer planlama modellerini bilir 3) Kariyer seçeneklerini araştırır 4) Özgeçmiş çeşitlerini inceler ve özgeçmiş oluşturabilir 5) CV hazırlamada dikkat edilecek hususları bilir 6) CV formatı ve örneklerini inceler ve CV oluşturabilir 7) Portfolyo türlerini inceler ve portfolyo oluşturabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları; bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması; kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri; özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar; kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları; görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
Kariyer nedir, kariyer planlama süreci ve etkileyen faktörler
3. Hafta
Kariyer seçenekleri oluşturma ve değerlendirme
4. Hafta
Kariyer seçenekleri oluşturmada bilgisayar temelli kariyer danışmanlığı hizmetleri
5. Hafta
Kariyer karar verme yetkinliğini artırma odaklı çalışmalar
6. Hafta
Kariyer karar verme yetkinliğini artırma odaklı çalışmalar
7. Hafta
Özgeçmiş, CV ve portfolyo hazırlama esasları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Özgeçmiş, CV ve portfolyo hazırlama
10. Hafta
Özgeçmiş, CV ve portfolyo sunumları
11. Hafta
Geleneksel ve yetkinlik temelli performans değerlendirme süreci
12. Hafta
Geleneksel ve yetkinlik temelli performans değerlendirme süreci
13. Hafta
Mülakat becerilerinin geliştirilmesi (rol oynama)
14. Hafta
Mülakat becerilerinin geliştirilmesi (rol oynama)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Berman, J.A., 1997. Competence-based Employment Interviewing. London: Quorum Books. -Fowkes, K. M. & McWhirter, E. H. (2007) Evaluation of Computer-Assisted Career Guidance in Middle and Secondary Education Settings: Status, Obstacles, and Suggestions. Journal of Career Assessment, 15(3), 388-400.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Anlatım,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
3
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
28
28
784
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
2
2
Toplam İş Yükü
788
Toplam İş Yükü / 30
26,26
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ