Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ GKE429 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişimin tanımını kendi cümleleriyle açıklar.
2) İletişim sürecini ögeleriyle tanımlar.
3) İletişim süreci ile öğretme-öğrenme süreci arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.
4) Sözlü ve sözsüz iletişimin önemini değerlendirir.
5) İletişimin örgütlerdeki önemini belirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKişilerarası iletişimin tanımı, iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişim tanımları, iletişim süreci
2. Hafta Okullarda iletişimin önemi
3. Hafta Sınıftaki iletişim sürecinin kaynağı olarak öğretmen
4. Hafta Kaynağın başarısını etkileyen faktörler
5. Hafta Mesaj; mesaj düzenleme ilkeleri
6. Hafta Sözlü iletişim
7. Hafta Dinleme, Sözsüz İletişim
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İletişim sürecinin alıcısı olarak öğrenci
10. Hafta Dönüt
11. Hafta Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci
12. Hafta Örgütlerde iletişim
13. Hafta Öğretmen, öğrenci, veli ilişkisi
14. Hafta Etkili İletişim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCüceloğlu, Doğan. İletişim Donanımları. Remzi Kitabevi, İstanbul,2002.
Cüceloğlu, Doğan. İyi Düşün doğru Karar Ver. Sistem Yayıncılık, İstanbul,1997.
Ergin, Akif. Eğitimde Etkili İletişim. Anı Yayıncılık, Ankara, 2008.
Dökmen, Üstün. Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul, Sistem Yayıncılık, 1994.
Dökmen, Üstün. Yaşama Yerleşmek. Remzi Kitabevi, İstanbul,2008.
Gordon Thomas (Çev: Emel Aksay ve Birsen Özkan) Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ya-Pa Yayınları, İstanbul,1993.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık14242
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9         
P10