Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişimin tanımını kendi cümleleriyle açıklar. 2) İletişim sürecini ögeleriyle tanımlar. 3) İletişim süreci ile öğretme-öğrenme süreci arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. 4) Sözlü ve sözsüz iletişimin önemini değerlendirir. 5) İletişimin örgütlerdeki önemini belirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kişilerarası iletişimin tanımı, iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişim tanımları, iletişim süreci
2. Hafta
Okullarda iletişimin önemi
3. Hafta
Sınıftaki iletişim sürecinin kaynağı olarak öğretmen
4. Hafta
Kaynağın başarısını etkileyen faktörler
5. Hafta
Mesaj; mesaj düzenleme ilkeleri
6. Hafta
Sözlü iletişim
7. Hafta
Dinleme, Sözsüz İletişim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İletişim sürecinin alıcısı olarak öğrenci
10. Hafta
Dönüt
11. Hafta
Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci
12. Hafta
Örgütlerde iletişim
13. Hafta
Öğretmen, öğrenci, veli ilişkisi
14. Hafta
Etkili İletişim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cüceloğlu, Doğan. İletişim Donanımları. Remzi Kitabevi, İstanbul,2002. Cüceloğlu, Doğan. İyi Düşün doğru Karar Ver. Sistem Yayıncılık, İstanbul,1997. Ergin, Akif. Eğitimde Etkili İletişim. Anı Yayıncılık, Ankara, 2008. Dökmen, Üstün. Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul, Sistem Yayıncılık, 1994. Dökmen, Üstün. Yaşama Yerleşmek. Remzi Kitabevi, İstanbul,2008. Gordon Thomas (Çev: Emel Aksay ve Birsen Özkan) Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ya-Pa Yayınları, İstanbul,1993.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
42
42
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ