Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ELEŞTİREL SÖYLEM ÇÖZÜMLEMELERİ GKE428 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Ümmühan Topçu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Söylem çözümlemesi çalışma alanını tanımlar.
2) Söylem ve bağlam arasındaki ilişkiyi tartışır.
3) Eleştirel söylem çözümlemesi kuramlarını tartışır
4) Eleştirel söylem çözümlemesi kuram ve yöntemlerini seçilmiş metinlere uygulayarak eleştirel bir şekilde analiz eder
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIMetin, bağlam, bağıntı, tutarlılık gibi kavramlar aracılığıyla söylemin dilbilimsel yapısı ve organizasyonu konuları ele alınır. Yazılı ve sözlü söylemin sosyal boyutları, kimlik, ideoloji, politik söylem ve medya söylemi gibi konuları da kapsayan eleştirel söylem çözümlemesi uygulamaları incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin işlenişi;temel ilke ve yöntemler
2. Hafta Söylem ve eleştirel söylem çözümlemesi kavramları
3. Hafta Kuramsal arka plan
4. Hafta Sosyo-Bilişsel Yaklaşım
5. Hafta Söylem İlişkisel Yaklaşım
6. Hafta Vize
7. Hafta Sosyal Aktör Yaklaşımı
8. Hafta Söylem Tarihsel Yaklaşım
9. Hafta Örneklerin değerlendirilmesi
10. Hafta Örneklerin değerlendirilmesi
11. Hafta Uygulama örnekleri
12. Hafta Uygulama örnekleri
13. Hafta Uygulama örnekleri
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzer, Ömer (2020). Haber Söylem İdeoloji, Literatürk Academia.
Özer, Ömer (2012). Haberi Eleştirmek, Lİteratürk Yayınları.
Rogers, R. (Ed.). (2004). An introduction to critical discourse analysis in education. Mahwah: Erlbaum.
Wodak, R., & Meyer, M. (2001). Methods of critical discourse analysis. London: Sage.
Umut ŞAH, Eleştirel Söylem Analizi: Temel Yaklaşımlar, Kültür Araştırmaları Dergisi, 2020, Sayı: 7, s. 210-23
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev125
Makale Sunuşu115
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati21224
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı12525
Ödevler22550
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3    X    
P4  X   X   X   X
P5    X   X   X
P6       
P7      X   X
P8       
P9       
P10        X