Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EDEBİYAT VE İNSAN GKE425 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Edebiyat kuramlarını ana hatlarıyla tanımlar
2) Eserleri analiz edebilir.
3) Eserlerdeki insan unsurunun farklı boyutlarını ortaya koyabilir
4) İnsan unusur yönünden farklı eserleri karşılaştırabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEdebiyat eserlerinin insana özgü duyarlılıkları dile getirmesi hareket noktası alınarak Türk ve dünya edebiyatının önemli eserleri incelenecek. Edebiyatın insana özgü bireysel bir sanat eseri olduğu, edebiyat eserlerinin varlık amacından hareketle vurgulanacak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Edebiyat-insan, edebiyat-zihniyet ilişkisi
2. Hafta Edebiyat-toplum, edebiyat-birey ilişkisi; edebiyat-sosyoloji, edebiyat-psikoloji ilişkisi.
3. Hafta Edebi yapıtlarda kişilerin yaratılması ve sunuluşu, Edebiyatta toplumun ve bireyin serüveni.
4. Hafta Edebiyatta mekan, mekan-insan ilişkisi
5. Hafta Edebiyat-köy ve kent olgusu, edebiyatta kentsel mekanlar
6. Hafta Edebiyat ve göç. Edebiyata yansıyan şekliyle iç göç ve dış göç
7. Hafta Edebiyatta zaman, zaman-insan ilişkisi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Edebiyatta kadın
10. Hafta Edebiyatta feminist söylem
11. Hafta Edebiyat-siyaset, edebiyat-ideoloji ilişkisi. Edebiyat-tarih, edebiyat-din ilişkisi
12. Hafta Edebiyat-siyaset, edebiyat-ideoloji ilişkisi. Edebiyat-tarih, edebiyat-din ilişkisi
13. Hafta Popüler edebiyat
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkbayır, Sıddık (2004). Metin Bilgisi: (Okuma, Anlama, Yorumlama, Çözümleme). Samsun: Deniz Kültür Yayınları.
Akerson-Erkman, Fatma (2010). Edebiyat ve Kuramlar. İstanbul: İthaki Yayınları.
Alver, Köksal (2004), Edebiyat Sosyoloji İncelemeleri, Ankara: Hece Yayınları.
Emre, İsmet (2005), Edebiyat ve Psikoloji, İstanbul: Anı Yayıncılık.
Enginün, İnci (1997), Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, İstanbul: Dergah Yayınları.
Kaplan, Mehmet (1997), Şiir Tahlilleri I, İstanbul: Dergah Yayınları.
Kaplan, Mehmet (1999), Şiir Tahlilleri II, İstanbul: Dergah Yayınları.
Korkmaz, Ramazan ve d. (2004), Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
Moran, Berna, (2006). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, III Cilt, İstanbul: İletişim Yay.,
Özünlü, Ünsal (2001). Edebiyatta Dil Kullanımları. İstanbul: Multilingual Yayınları.
Soykan, Ömer Naci (2009), Edebiyat Sosyolojisi, İstanbul: Dönence Yayınları.
Yalçın, Alemdar (2004), Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı (1923-1946), Ankara Akçağ Yayınları.
Yalçın, Alemdar (2006), Siyasal ve Sosyal Açılardan Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı (1946-2000), Ankara: Akçağ Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Diğer,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik230
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi51050
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati21224
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü113
Toplam İş Yükü / 303,76
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X    
P3      X   X
P4        X
P5        X
P6       
P7       
P8       
P9       
P10      X   X