Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI GKE422 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) çocuk ve çocuk kültürü kavramlarını betimler
2) çocuğun toplum içersindeki rolünü fark eder
3) çocuk ve kültür arasındaki ilişkiyi yorumlar
4) çocuğun sanat ve edebiyata neden ihtiyaç duyduğunu açıklar
5) nitelikli-niteliksiz çocuk edebiyatı eserlerini analiz eder
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIçocuk ve çocukluk kimliği,sosyal aktör olarak çocuk, çocuk ve kültür ilişkisi, çocuğun kültürlenme ve gelişiminde sosyo-kültürel estetik eğitim, Çocuk ve sanat, Çocuk ve edebiyat (kitap sevgisi, okuma alışkanlığı, nitelikli niteliksiz çocuk kitapları,çocuk edebiyatı eserleri yoluyla değerler eğitimi vb.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta -tanışma- ders izlencesinin dağıtılması
2. Hafta -çocuk kavramı: çocuk kültürü nedir?
3. Hafta -çocuğun toplumdaki yeri ve rolü
4. Hafta -çocuk ve sanat: çocuk edebiyata neden ihtiyaç duuyar?
5. Hafta -kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı
6. Hafta -çocuk edebiyatı kavramı ve tarihçesi
7. Hafta -çocuk edebiyatında türler
8. Hafta -Ara sınav
9. Hafta -Erken çocukluk dönemi kitapları
10. Hafta -Türk ve dünya edebiyatından çocuk edebiyatı örnekleri
11. Hafta -Gençlik edebiyatı ve örnekleri
12. Hafta -nitelikli-niteliksiz çocuk kitaplarının karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi
13. Hafta -nitelikli-niteliksiz çocuk kitaplarının karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi
14. Hafta -Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDemir Gürdal, A. (2015) Çocuklar, Çocukluk ve Sosyoloji. Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve
Sosyoloji (Haz. L. Eraslan). Ankara: Vize Yayınları
Eraslan, L. (2015) Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyolojisi. Ankara: Vize Yayınları
Matthews, G. B. (2000) Çocukluk Felsefesi. (Çev. E. Çakmak). İstanbul: Gendaş Kültür Yayınları.
Mustafa Ruhi Şirin(2018), Çocukluğun Kozası ve Çocuk Kültürü, İst. İz Yayıncılık
ALEMDAR, Yalçın ve Gıyasettin AKTAŞ, (2002), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları
GÜLTEKİN, Ali, (2011), Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yazıları, Erdem yayınları.
KIBRIS, İbrahim, (2006), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ yayınları


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Kitap Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati21428
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Toplam İş Yükü82
Toplam İş Yükü / 302,73
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2          X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5          X
P6          X
P7         
P8         
P9         
P10      X     X