Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çocuk ve çocuk kültürü kavramlarını betimler 2) çocuğun toplum içersindeki rolünü fark eder 3) çocuk ve kültür arasındaki ilişkiyi yorumlar 4) çocuğun sanat ve edebiyata neden ihtiyaç duyduğunu açıklar 5) nitelikli-niteliksiz çocuk edebiyatı eserlerini analiz eder
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
çocuk ve çocukluk kimliği,sosyal aktör olarak çocuk, çocuk ve kültür ilişkisi, çocuğun kültürlenme ve gelişiminde sosyo-kültürel estetik eğitim, Çocuk ve sanat, Çocuk ve edebiyat (kitap sevgisi, okuma alışkanlığı, nitelikli niteliksiz çocuk kitapları,çocuk edebiyatı eserleri yoluyla değerler eğitimi vb.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
-tanışma- ders izlencesinin dağıtılması
2. Hafta
-çocuk kavramı: çocuk kültürü nedir?
3. Hafta
-çocuğun toplumdaki yeri ve rolü
4. Hafta
-çocuk ve sanat: çocuk edebiyata neden ihtiyaç duuyar?
5. Hafta
-kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı
6. Hafta
-çocuk edebiyatı kavramı ve tarihçesi
7. Hafta
-çocuk edebiyatında türler
8. Hafta
-Ara sınav
9. Hafta
-Erken çocukluk dönemi kitapları
10. Hafta
-Türk ve dünya edebiyatından çocuk edebiyatı örnekleri
11. Hafta
-Gençlik edebiyatı ve örnekleri
12. Hafta
-nitelikli-niteliksiz çocuk kitaplarının karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi
13. Hafta
-nitelikli-niteliksiz çocuk kitaplarının karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi
14. Hafta
-Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Demir Gürdal, A. (2015) Çocuklar, Çocukluk ve Sosyoloji. Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyoloji (Haz. L. Eraslan). Ankara: Vize Yayınları Eraslan, L. (2015) Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyolojisi. Ankara: Vize Yayınları Matthews, G. B. (2000) Çocukluk Felsefesi. (Çev. E. Çakmak). İstanbul: Gendaş Kültür Yayınları. Mustafa Ruhi Şirin(2018), Çocukluğun Kozası ve Çocuk Kültürü, İst. İz Yayıncılık ALEMDAR, Yalçın ve Gıyasettin AKTAŞ, (2002), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları GÜLTEKİN, Ali, (2011), Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yazıları, Erdem yayınları. KIBRIS, İbrahim, (2006), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Kitap Sunuşu
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
2
14
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
20
20
Toplam İş Yükü
82
Toplam İş Yükü / 30
2,73
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ