Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESLENME VE SAĞLIK GKE416 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Beslenmeye ilişkin temel terimleri tanımlayabilir.
2) Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi kurabilir, konu üzerinde eleştirel düşünebilir.
3) Besin hijyeni, güvenliği ile menü planlama ilkelerine ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
4) Özel durumlarda beslenme ilkelerindeki farklılıkları ayırt edebilir.
5) Beslenme yetersizliği sorunlarının nedenlerine ve önlenmesine yönelik eleştirel düşünebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBeslenme ve Sağlık dersi, sağlıklı beslenmenin temellerini öğretmek ve sağlıklı yaşam tarzıyla ilgili bilgi ve becerileri geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Dersin içeriğinde doğal ve sağlıklı beslenme; obezite ile mücadele; gıda katkı maddeleri; sağlıklı yaşam ve egzersiz; büyüme ve gelişme; sağlıklı cinsel yaşam; bağımlılıkla mücadele (tütün, alkol, madde bağımlılığı vb.); trafik, afet ve ilkyardım konuları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, ders içeriklerinin bildirilmesi
2. Hafta Yeterli ve dengeli beslenme
3. Hafta Besin Grupları
4. Hafta Makro Besin Ögeleri: Karbonhidratlar, Yağlar, Proteinler
5. Hafta Makro Besin Ögeleri: Karbonhidratlar, Yağlar, Proteinler
6. Hafta Enerji metabolizması
7. Hafta Mikro Besin Ögeleri: Mineraller
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mikro Besin Ögeleri: Vitaminler
10. Hafta Beslenme ve Sağlık Etkileşimi
11. Hafta Okul öncesi ve okul çağı çocuklarda beslenme
12. Hafta Adölesan çağında beslenme
13. Hafta Çocuklarda besin seçimi ve beslenme davranışları
14. Hafta Beslenme plan ve politikaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaysal, Ayşe. 2004. Beslenme. Hatipoğlu Yayınları. Ankara.
Köksal, Gülden. 2000. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. Hatipoğlu Yayınları. Ankara.
Baysal, Ayşe.2007.Genel Beslenme, Hatipoğlu Yayınları. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü106
Toplam İş Yükü / 303,53
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9         
P10