DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Beslenmeye ilişkin temel terimleri tanımlayabilir. 2) Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi kurabilir, konu üzerinde eleştirel düşünebilir. 3) Besin hijyeni, güvenliği ile menü planlama ilkelerine ilişkin temel kavramları tanımlayabilir. 4) Özel durumlarda beslenme ilkelerindeki farklılıkları ayırt edebilir. 5) Beslenme yetersizliği sorunlarının nedenlerine ve önlenmesine yönelik eleştirel düşünebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Beslenme ve Sağlık dersi, sağlıklı beslenmenin temellerini öğretmek ve sağlıklı yaşam tarzıyla ilgili bilgi ve becerileri geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Dersin içeriğinde doğal ve sağlıklı beslenme; obezite ile mücadele; gıda katkı maddeleri; sağlıklı yaşam ve egzersiz; büyüme ve gelişme; sağlıklı cinsel yaşam; bağımlılıkla mücadele (tütün, alkol, madde bağımlılığı vb.); trafik, afet ve ilkyardım konuları yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriklerinin bildirilmesi | 2. Hafta | Yeterli ve dengeli beslenme | 3. Hafta | Besin Grupları | 4. Hafta | Makro Besin Ögeleri: Karbonhidratlar, Yağlar, Proteinler | 5. Hafta | Makro Besin Ögeleri: Karbonhidratlar, Yağlar, Proteinler | 6. Hafta | Enerji metabolizması | 7. Hafta | Mikro Besin Ögeleri: Mineraller | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Mikro Besin Ögeleri: Vitaminler | 10. Hafta | Beslenme ve Sağlık Etkileşimi | 11. Hafta | Okul öncesi ve okul çağı çocuklarda beslenme | 12. Hafta | Adölesan çağında beslenme | 13. Hafta | Çocuklarda besin seçimi ve beslenme davranışları | 14. Hafta | Beslenme plan ve politikaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Baysal, Ayşe. 2004. Beslenme. Hatipoğlu Yayınları. Ankara. Köksal, Gülden. 2000. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. Hatipoğlu Yayınları. Ankara. Baysal, Ayşe.2007.Genel Beslenme, Hatipoğlu Yayınları. Ankara. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 106 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,53 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |