Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AFET EĞİTİMİ GKE412 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Afet durumlarının çocukluk döneminde çocukları nasıl etkileyebileceğini açıklar,
2) Afet durumlarında çocukluk dönemi çocukları ve ailelerine acil müdahale yöntemlerini açıklar
3) Afet bölgelerinde çocukluk dönemi çocuklarla çalışırken eğitim-öğretim stratejilerini kullanmaya yönelik becerilerini açıklar
4) Afet durumlarında kendi meslek alanı çerçevesinde diğer disiplinlerle birlikte koordinasyonlu çalışma yollarını bilir
5) Afet durumlarında ihtiyaç duyulan kriz yönetme ve problem çözme becerilerini tanımlar
6) Afet durumlarında sorumluluklarını yerine getirirken kendini risklerden koruma ve güçlendirme stratejilerini kullanmayı bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders doğal afetlerle doğrudan ya da dolaylı olarak karşı karşıya kalan çocuklara ve ailelerine yönelik ele alınacak konuları kapsamaktadır. Afet bölgelerinde çocuklar için güvenli alanlar oluşturma, çocuklar için ruhsal ilk acil yardım çalışmalarında yaklaşımlar, afetlere bağlı olarak çocukların gelişimlerinin etkilenmesi ve gelişimi destekleme çalışmaları, çocuklarda afet sonrası ortaya çıkan duygusal ve davranışsal problemler ve çocuklara yönelik sağaltım çalışmaları, afet bölgelerinde sürdürülebilir eğitim destek çalışmaları ilkeleri ve uygulamalar, afet bölgelerinde aile katılımlı çalışmaların planlanması ve yürütülmesi, afet bölgelerinde çalışan eğitimciler için destek çalışmaları ve ortaya çıkan sorunlarla baş etme ve kriz yönetimi, afet bölgelerinde çalışan farklı disiplinlerle koordinasyon çalışmaları konularını içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin tartışılması, dersin önemi
2. Hafta Afet nedir? Dünyada ve Türkiye?de afet riskleri
3. Hafta Afet durumlarında acil müdahale konuları
4. Hafta Afet durumlarında alan çalışanlarının psiko-sosyal açıdan desteklenmesi ve güçlendirilmesi
5. Hafta Afet durumlarında erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin yeri ve önemi
6. Hafta Afet durumlarında erken çocukluk dönemindeki çocuklar nasıl etkilenir? Güvenlik gelişimsel riskler ile ilgili ihtiyaç analizi
7. Hafta Afet durumlarında erken çocukluk dönemindeki çocuklar için güvenlik ve gelişimsel risklere yönelik önleyici çalışmalar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Afet sonrası erken çocukluk döneminde çocukların izlenmesi ve değerlendirilmesi
10. Hafta Afet bölgelerinde aile ve bakımveren katılımlı çalışma prensipleri
11. Hafta Afet durumlarında Okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken özellikler
12. Hafta Afet ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile birlikte çalışma
13. Hafta Afet sonrası bölgelerde gönüllü çalışma esasları
14. Hafta Afet riski taşıyan bölgelerde erken çocukluk dönemine ilişkin koruyucu ve önleyici çalışmalar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUNICEF, Çocuk durum endeksi
İlgili araştırma makaleleri
İlgili kamu kurum ve kuruluşları dökümanları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık6848
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3  X   X   X   X   X   X
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10