Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Açık ve Uzaktan Eğitim'e ilişkin temel kavramları anlayabilecek 2) Öğrenme kuramları ve öğretim metotları ile uzaktan eğitim arasında ilişkiyi sorgulayabilecek, 3) Açık Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek 4) Uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenebilecek 5) Açık ve Uzaktan Eğitim de organizasyon ve sınıf yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecek, 6) Açık Uzaktan eğitimde kullanılan öğretim-öğrenme içerik yönetim sistemleri ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi sahibi olabilecek, 7) İnternet ile Uzaktan eğitimde etkileşimli içeriğin hazırlanması ve dağıtıma ilişkin yazılım ve sistemleri kullanabilecek, 8) Açık Uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders açık ve uzaktan öğrenmenin felsefesini dünyada ve Türkiye?deki gelişimlerle ve değişen öğretmen ve öğrenen rolleri ile açıklamaya çalışır. Öğrenciler bu derste sınıf-içinden farklı olarak uzaktan eğitimde kullanılan teknolojilere bağlı olarak değişen sınıf yönetimi ve kullanılan eğitim uygulamalarını görerek farklı öğrenme durumları için stratejiler belirlerler. Gelişen açık öğrenim kaynaklarını, kişiselleştirilmiş öğrenme ortamlarını inceleyerek bu ortamlara verilecek olan öğrenci destek hizmetlerini öğrenen öğrenciler, bireysel öğretim materyali hazırlama konusunda tecrübe kazanarak uzaktan eğitimle ilgili sorunları ve çözümlerini varolan araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile birlikte durum çalışmaları ile keşfederler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitimin Temelleri
2. Hafta
2. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim Kapsamı
3. Hafta
3. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitimin Tarihçesi ve Kuramları
4. Hafta
4. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim Teknolojileri (Yazılım, sistem ve Araçlar)
5. Hafta
5. Hafta Günümüzde Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları-Kullanım Hakları
6. Hafta
6. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim için Öğretim Tasarım
7. Hafta
7. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim için Öğretim Tasarımı Uygulamaları
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta
9. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim Öğrencisi ve Rehberi
10. Hafta
10. Hafta Açık Ve Uzaktan Öğrenmede Yönetimsel Unsurlar
11. Hafta
11. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim Materyalleri Geliştirme
12. Hafta
12. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim, Web ve Internet
13. Hafta
13. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları-MOOC?lar-Teori ve Uygulama
14. Hafta
14. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Garrison, D. R. & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21st Century. USA: Routledge. Gülbahar, Y. (2017). e-öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem. Moore, M. G. (2013). Handbook of Distance Education (3rd ed.). USA: Lawrence Erlbaum. Simonson M. R., Smaldino, S. E. & Zvacek, S. (2002). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (2nd Edition). Prentice Hall, USA.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Proje
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
14
28
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30
3,13
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ