Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Problem çözme kavram ve yaklaşımlarını açıklar 2) Problem çözümünde algoritma ve akış diyagramlarını kullanır 3) Bilgisayar sistemini oluşturan temel yazılım ve donanım bileşenlerini anlar 4) İnternet ve ilgili teknolojileri açıklar 5) Bilgisayar ve İnternette bilgi güvenliği, dijital erişilebilirlik ve etik konularını anlar 6) Bilgisayar ve internetin çocuklar ve gençler üzerindeki etkilerini tartışır 7) Kelime işlemci programı kullanarak dijital veya basılı belge oluşturur 8) Sunu programı ile etkili sunu hazırlar 9) Tablolama programı kullanarak sayısal veya metin verileri etkili biçimde düzenleyebilecek, bu verileri grafik olarak sunar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitimde Bilgi Teknolojileri dersi öğrencilerin bilgisayar sistemleriyle rahat bir şekilde çalışabilmeleri için gerekli olan yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar, işletim sistemlerini kapsar; bu bilgileri bilişim etiği, telif hakları, doğru ve güvenli internet kullanımı ile pekiştirerek sorumlu bilgisayar kullanmalarını sağlar. Bu ders sayesinde öğrenciler kelime işlemci, sunu, veri tabanı ve masaüstü yayıncılık programlarını öğrenerek ilerki kariyerlerinde bu güncel bilgi ve becerilerden faydalanırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Bilgi İşlemsel Düşünme, Problem Çözme ve Yaklaşımları
2. Hafta
2. Hafta Algoritma ve Akış Diyagramları
3. Hafta
3. Hafta Algoritma ve Akış Diyagramları
4. Hafta
4. Hafta Bilgisayar Sistemi, Donanım ve Yazılım
5. Hafta
5. Hafta İşletim Sistemi Kullanımı ve Dosya Yönetimi, İnternette Gezinti, Arama ve Eposta Kullanımı
6. Hafta
6. Hafta Sosyal Medya ve Mobil Uygulamalar Eğitim Ortamlarında Kullanılması
7. Hafta
7. Hafta Bilişim Güvenliği, Dijital Erişilebilirlike ve Etik
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta
9. Hafta Kelime İşlemciler I
10. Hafta
10. Hafta Kelime İşlemciler II
11. Hafta
11. Hafta Sunu Hazırlama I
12. Hafta
12. Hafta Sunu Hazırlama II
13. Hafta
13. Hafta Hesaplama Tabloları - I
14. Hafta
14. Hafta Hesaplama Tabloları II
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
* Benzer, A., Çiftci, S., Saraç, A., Bağcı, H., Çömek, A., Aksaya, H., ve Kabaca, T. (2012). Bilgisayar Okuryazarlığı I - II . Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. * Çelik, C., Daban, Ş., Yanarateş, E., Başboğaoğlu, U., Tarımer, İ., Kiper, A.,ve Ursavaş, F. (2012). Bilgisayar I-II Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. * Yasakcı, A., Tavukcu, T., Tuğun, V., Karahoca, D., Ertaç, D., Soykan, E., ve Kanbul, S. (2017). Bilişim Teknolojileri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
7
50
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
10
40
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
7
2
14
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ