Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karakter ve değer eğitimi alanındaki temel kavramları bilir. 2) Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir 3) Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı yapar ve uygular.* 4) Değerlerin psikolojik ve bireysel temelleri hakkında bilgi sahibi olur. 5) Değerler eğitiminde kullanılan temel süreç ve ilkelerin farkında olur 6) Temel insan hakları, etik, çok kültürlülük kavramlarını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmaları; öğrencilerin hem bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu derste, Temel kavramlar (karakter, kişilik, erdem, mizaç, ahlak, değer), Temel insan hakları (hak savunuculuğu, hak temelli yaklaşım), Etik ve çok kültürlülük, Değerler (Değerlerin sınıflandırılması, Değerler ve ilişkili olduğu kavramlar, Değerlerin psikolojik ve bireysel temelleri), İyi oluş, Karakter güçleri ve erdemler yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
Temel Kavramlar
3. Hafta
Temel İnsan Hakları ve Evrensel Değerler
4. Hafta
Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
5. Hafta
Değerlerin Psikolojik ve Bireysel Temelleri
6. Hafta
Karakter ve Değer Eğitiminde Çokkültürlülük
7. Hafta
Karakter ve Değer Eğitiminde Etik
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
9. Hafta
İyi Oluş Modelinde Karakter ve Değer Eğitimi
10. Hafta
Karakter ve Değer Eğitiminde İyi Uygulama Örnekleri
11. Hafta
Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
12. Hafta
Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
13. Hafta
Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
14. Hafta
Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
15. Hafta
Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kağan, M. & Yılmaz, N. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem A Yayıncılık Işık, Ş. (2021). Karakter Güçleri ve Erdemler. Ankara: Pegem Akademi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
1
20
Proje
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
8
2
16
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
20
40
Ders Planı Geliştirme
1
10
10
Toplam İş Yükü
137
Toplam İş Yükü / 30
4,56
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ