Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ EDS426 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Karakter ve değer eğitimi alanındaki temel kavramları bilir.
2) Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir
3) Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı yapar ve uygular.*
4) Değerlerin psikolojik ve bireysel temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
5) Değerler eğitiminde kullanılan temel süreç ve ilkelerin farkında olur
6) Temel insan hakları, etik, çok kültürlülük kavramlarını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmaları; öğrencilerin hem bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu derste, Temel kavramlar (karakter, kişilik, erdem, mizaç, ahlak, değer), Temel insan hakları (hak savunuculuğu, hak temelli yaklaşım), Etik ve çok kültürlülük, Değerler (Değerlerin sınıflandırılması, Değerler ve ilişkili olduğu kavramlar, Değerlerin psikolojik ve bireysel temelleri), İyi oluş, Karakter güçleri ve erdemler yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Temel Kavramlar
3. Hafta Temel İnsan Hakları ve Evrensel Değerler
4. Hafta Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
5. Hafta Değerlerin Psikolojik ve Bireysel Temelleri
6. Hafta Karakter ve Değer Eğitiminde Çokkültürlülük
7. Hafta Karakter ve Değer Eğitiminde Etik
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta İyi Oluş Modelinde Karakter ve Değer Eğitimi
10. Hafta Karakter ve Değer Eğitiminde İyi Uygulama Örnekleri
11. Hafta Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
12. Hafta Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
13. Hafta Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
14. Hafta Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Geliştirilen Öğretim Planı/Etkinlik Sunumları
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKağan, M. & Yılmaz, N. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem A Yayıncılık
Işık, Ş. (2021). Karakter Güçleri ve Erdemler. Ankara: Pegem Akademi

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik120
Proje120
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık8216
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler22040
Ders Planı Geliştirme 11010
Toplam İş Yükü137
Toplam İş Yükü / 304,56
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8  X   X   X   X   X   X
P9           
P10  X   X   X   X   X   X