Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HARMANLANMIŞ ÖĞRENME VE TASARIMI EDS423 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Harmanlamanmış öğrenme için farklı yaklaşımlara uygun öğrenme tasarımı yapabilir,
2) Harmanlamanmış öğrenme için farklı yaklaşımlara uygun dijital öğretim programı tasarlayabilir,
3) Harmanlamanmış öğrenme için farklı yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir,
4) Harmanlanmış öğrenmeye ilişkin araştırmaların sonuçlarını tartışabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, yüz yüze öğrenme ile çevrimiçi öğrenmenin bir arada harmanlanmasına yönelik kuramsal temelleri kapsar. Öğrenciler, harmanlanmış öğrenmede çevrimiçi ve yüz yüze öğrenmenin dinamiklerini dikkate alarak farklı öğretim modlarına yönelik dijital öğretim programı geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Harmanlanmış Öğrenmeye Genel Bakış
2. Hafta Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
3. Hafta Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
4. Hafta Harmanlanmış Öğrenme İçin Tasarım Modelleri
5. Hafta Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
6. Hafta Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
7. Hafta Harmanlanmış Öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
8. Hafta Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
9. Hafta Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
10. Hafta Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Değerlendirme
11. Hafta Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Eğitmenin Rolü
12. Hafta Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
13. Hafta Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
14. Hafta Genel Tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. & Adanır, G. A. (2020). Harmanlanmış Öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Gülbahar, Y. E-öğrenme (6. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
3. Beams, T. (2017). How to build a successful blended learning model. https://thejournal.com/articles/2017/07/12/how-to-build-a-successful-blended-learning-model.asp
4. Cleveland-Innes, M. ve Wilton, D. (2018). Guide to Blended Learning. Athabasca University,
Canada: The Commonwealth of Learning. Erişim adresi: http://oasis.col.org/bitstream/
handle/11599/3095/2018_Cleveland-Innes-Wilton_Guide-to-Blended-Learning.pdf
5. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2008). Blended learning in higher education: Framework,
principles, and guidelines. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
6. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2011). Blended learning in higher education: Framework,
principles, and guidelines. San Francisco: John Wiley & Sons.
7. Graham, C. R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. San Francisco: Pfeiffer Publ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev220
Proje120
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler22040
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10