Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) dijital yetkinlikler çerçevesini açıklar, 2) eğitimde güncel ve yenilikçi teknolojilerin eğitime etkisini tartışır, 3) farklı formatlarda dijital içerik geliştirir, 4) insan makine etkileşiminin neden olduğu etik konular konusunda değerlendirme yapar, 5) dijital ortamlarda cihazların, dijital içeriğin, kişisel verilerin ve gizliliğin korunmasına ilişkin öneri oluşturur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitimde yenilikçi ve güncel teknolojiler dersi gelişen teknolojinin sunduğu imkanları ve alternatif öğretim ve öğrenme şekilleri gibi öğrenmeyi kişiselleştiren ve daha sarmal teknolojiler kullanan metodları kapsar. Web ve telefon uygulamalarına eğitsel amaçlar için entegre edilmiş artırılmış, sanal ve karma gerçeklik sistemlerinin temellerini ve avantajlarını belirtir. Öğrenciler bu derste yapay zeka, yapay sinir ağları ve makine öğrenmesi gibi kavramları günümüzdeki sohbet botları gibi akıllı sistemlerde nasıl çalıştığını ve bu sistemlerin nasıl eğitildiğini gösterir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
21. yüzyıl becerileri - Vatandaşlar ve eğitimciler için dijital yeterlilikler
3. Hafta
Güncel Okuryazarlıklar (Yapay Zeka Okuryazarlığı, Bilgi İşlemsel Düşünme, Kodlama, STEAM ve 21. Yüzyıl Becerileri İlişkisi)
4. Hafta
Eğitimde Yenilikçi ve Güncel Teknolojiler
5. Hafta
H-öğrenme Modelleri
6. Hafta
Artırılmış, Sanal ve Karma gerçeklik sistemleri
7. Hafta
3B Sanal Dünyalar
8. Hafta
Erken Yaşta Programlama
9. Hafta
Üretken Yapay Zeka
10. Hafta
İnsan-Makine Etkileşimi ve Etik Konular
11. Hafta
Üretken Yapay Zeka Metin Araçları
12. Hafta
Üretken Yapay Zeka Görsel Araçları
13. Hafta
Üretken Yapay Zeka Vide/ Ses Araçları
14. Hafta
Üretken Yapay Zeka Akademik Destek / Ders Araçları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2023. (Eds. Buket Akkoyunlu , Hatice Ferhan Odabaşı , Aytekin İşman). Pegem Akademi Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022. (Eds. Buket Akkoyunlu , Hatice Ferhan Odabaşı , Aytekin İşman). Pegem Akademi Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021. (Eds. Buket Akkoyunlu , Hatice Ferhan Odabaşı , Aytekin İşman). Pegem Akademi Seferoğlu, S. vd. (2022). Eğitimde Yapay Zeka Kuramdan Uygulamaya (Eds. Vasif Nabiyev- Ali Kürşat Erümit). Pegem Akademi Gülbahar, Y. vd. (2022). Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya (Ed. Yasemin Gülbahar). Pegem Akademi Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F & Adanır - Afacan, G. (2020). Harmanlanmış Öğrenme. Pegem Akademi.
Diğer Okumalar
Vuorikari, R., Kluzer, S. and Punie, Y., DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens - With new examples of knowledge, skills and attitudes, EUR 31006 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2022, ISBN 978-92-76-48882-8, doi:10.2760/115376, JRC128415. Punie, Y., editor(s), Redecker, C., European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu, EUR 28775 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2017, ISBN 978-92-79-73718-3 (print),978-92-79-73494-6 (pdf), doi:10.2760/178382 (print),10.2760/159770 (online), JRC107466. Digital skills and competences and successful digital education and training: fit for the digital era.
Açık Ders Önerileri
Educational Programme in AI Literacy(https://www.arin-project.eu/educational-programme-in-ai-literacy/)
AI for Teachers (https://www.edx.org/learn/artificial-intelligence/university-of-british-columbia-ai-for-teachers)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Proje
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
8
8
Proje
1
24
24
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ